عملیات اجرایی طرح توسعه بزرگراه بندرعباس - بندر شهیدرجایی حد فاصل میدان سایت تا بندرشهید رجایی آغاز شد. به گزارش «ایرنا»، مدیرکل راه و ترابری استان هرمزگان در مراسم آغاز این عملیات گفت: این بزرگراه به طول ۱۲کیلومتر وعرض ۲۰متر با هزینه ۱۵میلیارد ریال ظرف مدت ۱۸ماه ساخته می‌شود. وی هدف از اجرای این طرح را روان‌سازی ترافیک، کاهش تصادفات، تسریع در حمل ونقل و کمک به حل مشکل ترافیک غرب استان هرمزگان بیان کرد.

استاندار هرمزگان نیز گفت: این استان به دلیل نقش ملی شرایط ویژه‌ای برآن حاکم است که نیازمند توسعه راه‌های اصلی است.

عبدالعلی صاحب‌محمدی افزود: ظرف چند ماه آینده حمل کالای کانتینری بندر شهید رجایی از ۵/۱میلیون کانتینر به سه میلیون کانتینر افزایش می‌یابد و ظرف سه سال آینده به شش میلیون کانتینر می‌رسد. وی گفت: همچنین استقرار صنایع بزرگ مثل پالایشگاه، صنایع‌ آلومینیوم و سایر صنایع و منطقه ویژه ‌اقتصادی نیازمند توجه ویژه به شبکه راه‌های هرمزگان است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: همچنین راه بندرعباس به سیرجان یکی دیگر از محورهای اصلی توسعه راه‌های هرمزگان است که در قالب شش قطعه شروع شده که یک قطعه آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم پنج قطعه دیگر نیز هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد. مدیرکل راه وترابری استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: این طرح که از بهمن ۸۵شروع شده‌تاکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ‌برای ساخت ‌آن ۲۰میلیارد هزینه شده و برای تکمیل آن به ۵۰میلیارد ریال دیگر نیاز است. مقبلی افزود: هزینه این طرح از محل اعتبارات ملی، استانی، بنادر و کشتیرانی وصنایع غرب استان هرمزگان تامین شده است که تا پایان امسال تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.