ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد -ابوطالب شفقت با تاکید بر رفع مشکلات موجود برای ساخت پالایشگاه مازندران، ‌گفت: مسوولان ساخت پالایشگاه مازندران باید حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به رفع مشکلات موجود درمورد مسائل زیست‌محیطی و روش‌های استفاده از اعتبارات توسط بانک‌ها اقدام کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار مازندران در جمع مدیران بانک‌ها، مسوولان محیط‌زیست و پالایشگاه مازندران در استانداری با اشاره به حل مشکلات موجود برای ساخت پالایشگاه مازندران،‌ گفت:‌ مسوولان پالایشگاه مازندران باید با توجه ویژه و رعایت قوانین زیست‌محیطی و توجیه برگشت سرمایه طرح و اشتغالزایی این بخش،‌ کار کنند.

ابوطالب شفقت از مسوولان ساخت پالایشگاه در مازندران خواست با همکاری مسوولان سازمان محیط‌زیست، بانک‌ها و ادارات مرتبط برای ساخت پالایشگاه،‌ ظرف یک ماه آینده تکلیف عملیاتی شدن ساخت پالایشگاه را در استان مشخص کنند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت مازندران هم در این جلسه با اشاره به این که ۳۸‌درصد طرح ارزیابی زیست‌محیطی ساخت پالایشگاه انجام شده است، گفت:‌ تمامی مسوولان تلاش می‌کنند بهره‌برداری از فرآورده‌های پالایشگاه با استفاده از مقررات زیست‌محیطی ومطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا صورت گیرد.

میان‌الحق گفت: در حال حاضر قزاقستان آمادگی خود را برای خرید نفت پالایشگاه مازندران در هنگام بهره‌برداری اعلام کرده است.وی تصریح کرد:‌ درصورت راه‌اندازی و آغاز به کار پالایشگاه مازندران، پیش‌بینی می‌شود روزانه ۳۷‌هزار بشکه بنزین، ۱۶‌هزار بشکه نفت سفید،۴۷‌هزار بشکه گازوئیل، ۱۸۳تن گاز مایع، ۱۷‌هزار بشکه مازوت تولید و برای ۱۴۰۰ نفر به طور مستقیم در استان شغل ایجاد کند.