اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: از محل اعتبار طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز ۵۹میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به پروژه‌های ساخت، توسعه و تجهیز مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خوزستان اختصاص داده شد. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با تخصیص این اعتبار ۲۳ پروژه اجرا شد که تاکنون ۸پروژه آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. سیف‌ا... جشن‌ساز با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران به منظور تلاش دولت برای رفع محرومیت از شهرهای پیرامون تاسیسات نفتی از سال ۷۹، اعتبار ویژه‌ای به مناطق نفتخیز جنوب اختصاص داده است، تصریح کرد: این اعتبار در غالب «طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز» هزینه می‌شود، وی یادآور شد: پیش از این نیز اعتبارات مناسبی برای توسعه این مناطق از سوی شرکت ملی نفت ایران هزینه می‌شد اما دارای انسجام نبود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران گفت: نحوه هزینه اعتبار «طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز» به این صورت است که دستگاه‌های اجرایی درخواست‌های خود را به منظور بهره‌مندی از این اعتبار به استانداری‌ها پیشنهاد داده و درخواست‌ها پس از تصویب و تعیین هزینه برای اجرا، به مجری طرح و برای پرداخت هزینه‌ها به پیمانکار پروژه ابلاغ می‌شود.

جشن‌ساز در خصوص پروژه‌های فرهنگی - ورزشی در خوزستان گفت: این پروژه‌ها شامل ساخت سالن‌های ورزشی چند منظوره، ساخت حوزه علمیه و کتابخانه و خرید تجهیزات است. وی افزود: از مجموع پروژه‌های تکمیل شده، ۲ پروژه در اندیشمک، با اعتبار ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال، یک پروژه در شوش با اعتبار ۲۰۰میلیون ریال، یک پروژه در هندیجان با اعتبار ۲۰۰میلیون ریال، یک پروژه در بهبهان با اعتبار ۳میلیارد ریال، یک پروژه در مسجدسلیمان با اعتبار ۲۰۰میلیون ریال و دو پروژه در اهواز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اجرا و پس از راه‌اندازی به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل داده شد.

جشن‌ساز افزود: از ۱۵ پروژه دیگر، ۸ پروژه در شهرهای اهواز، رامهرمز، شادگان، باغملک، آغاجاری، هفتگل، مسجدسلیمان و خرمشهر با اعتبار ۲۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها بین ۱۵ تا ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند. مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز، خاطرنشان کرد: ۷ پروژه دیگر نیز شامل ۴ پروژه در بهبهان با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال، دو پروژه در اهواز با اعتبار ۲۱میلیارد ریال و یک پروژه در اندیمشک با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در مرحله مقدماتی است.