دنیای‌اقتصاد- سنندج- اسرین مقصودی: ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به رشد چشمگیر صنعت استان و همچنین جذب سرمایه‌گذار در این استان اشاره کرد.
پیمان اسراری با بیان اینکه ضعف‌ها و تنگناها در گذشته نشات گرفته از مشکلات داخلی استان بوده، گفت: استان از لحاظ شاخص‌های صنعتی دارای شکاف عظیمی بوده که باعث عدم رشد صنعت در استان شده، اما در دهه اخیر با توجه به تاکتیک‌ها و برنامه‌های اساسی و همچنین پیشرفت صدور پروانه‌های صنعتی، آینده بهتری برای استان در این بخش پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان افزود: این سفر پر از خیر و برکت بوده و تاثیر بسیار مهمی در نگاه مسوولان به استان داشته و با فراهم کردن زمینه اشتغال، سرمایه‌گذاری و توسعه جایگاه بالاتری نسبت به دهه‌های گذشته برای استان فراهم کرده است.
اسراری افزود: استان کردستان از لحاظ کشاورزی نیز به دلیل داشتن محصولات باغی و زراعی دارای مزیت است و در جایگاه خوبی قرار دارد، از طرف دیگر مزیت دیگر استان معادن هستند که با توجه به برخوردار بودن از صنایع مادر می‌توان به عنوان یک منبع درآمدزا و پرهزینه به آن نگاه کرد.
وی درباره تجارت خارجی استان نیز گفت: با توجه به همجوار بودن با کردستان عراق و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان‌های مرزی بانه و مریوان می‌توان فضای مناسبی را برای ایجاد بخشی از صنایع مادر مدیریت کرد.
اسراری گفت: تولید ۶۵ درصد ناخالص داخلی در استان نشان می‌دهد که استان کردستان صنعتی نیست، اما قابلیت صنعتی شدن را دارد.
وی افزود: فراهم شدن این زمینه مستلزم همکاری دلسوزانه همه مسوولان و مدیران است.