دنیای‌اقتصاد- مشهد- فاطمه رمارم: مدیر شعب بانک سپه استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای آغاز زمان خرید تضمینی گندم ۲۳ شعبه بانک سپه در خراسان رضوی در این زمینه فعال شده و تاکنون ۲۳۴ هزار و ۶۱۴ تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده و یک هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.
علی صادقی افزود: هدف بانک سپه از مشارکت در تامین وجوه گندم خریداری شده، حمایت از تولید و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و فعالان این بخش است.
وی در خصوص پرداخت به موقع وجوه اظهار کرد: قبل‌از آنکه بانک سپه به‌عنوان بانک عامل خرید تضمینی گندم تعیین شود، وجوه گندم خریداری شده کشاورزان با مدتی تاخیر پرداخت می‌شد، ولی از سه سال گذشته که بانک سپه این امر را برعهده گرفته، وجوه کشاورزان به روز به حساب آنان واریز می‌شود.
وی ادامه داد: حتی زمانی که شرکت غله و خدمات بازرگانی استان‌های سه‌گانه خراسان اعتبار لازم را برای پرداخت وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان در اختیار ندارد، مدیریت بانک سپه از محل منابع اعتبارهای داخلی خود این کمبود را تامین می‌کند از این رو تاکنون تمام وجوه به حساب گندم‌کاران واریز شده و هیچ کشاورزی بابت این امر طلبکار نیست.
مدیر شعب بانک سپه استان خراسان رضوی گفت: کار خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی از اوایل تیرماه امسال آغاز شده و تا بیستم مهرماه جاری ادامه دارد.
علی صادقی اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ شعبه بانک سپه استان کار پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم را بر عهده داشتند که با توجه به افزایش حجم خرید این تعداد طی سال‌جاری به ۲۳ شعبه افزایش یافت. همچنین تعداد مراکز خرید گندم در سال گذشته ۱۴ مرکز بود که در سال‌جاری به ۴۱ مرکز افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تعداد شهرستان‌های درگیر خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان رضوی نیز از ۱۱ شهرستان در سال گذشته به ۱۷ شهرستان در سال‌جاری افزایش یافته است.
وی افزود: گندم از قرار هر کیلو هشت هزار و ۲۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود که این قیمت سال آینده به ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش می‌یابد.