دنیای اقتصاد-کرمانشاه-الهام اکبری: استاندار کرمانشاه در دیدار از نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در بوستان شاهد، با تاکید بر اهمیت مطالعه گفت: امیدوارم با برپایی این نمایشگاه‌ها که تمام دستگاه‌های فرهنگی در آن نقش دارند، ضریب مطالعه را در استان بالا ببریم. ابراهیم رضایی بابادی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان مورد تاکید قرار داد و افزود: باید جوانان را به مطالعه مشتاق کرد و باوجود اینکه مطالعه کتب درسی خوب است، اما اهمیت مطالعه کتب غیردرسی را نیز باید جدی بگیرند.
وی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگ و هنر در استان خبر داد و گفت: پیشرفت در تمام حوزه‌ها مستلزم فرهنگ سازی است و تا زمانی که تلاش فرهنگی صورت نگیرد، هیچ تاثیری در سایر ابعاد نخواهد داشت. وی ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه حوزه فرهنگ و هنر را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: دهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه در سال ۹۳ باید با وسعت و گستردگی بیشتری برگزار شود و به طور قطع در برگزاری این نمایشگاه نقش خواهیم داشت.
رضایی تصریح کرد: استان کرمانشاه را باید به عنوان قطب فرهنگی غرب کشور و تاثیرگذار بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌های همجوار مطرح کنیم. وی در دیدار با مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: سقف مناسبی از اعتبارات را برای امور فرهنگی قرار خواهیم داد. استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ غنی استان و معرفی نمادهای فرهنگی آن به عنوان دیاری با غنی‌ترین ریشه‌های فرهنگی از دغدغه‌های ماست.
ابراهیم رحیمی زنگنه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز حضور استاندار کرمانشاه در نهمین نمایشگاه سراسری کرمانشاه را حاکی از توجه عالی‌ترین مقام اجرایی دولت به فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر و توفیقات آینده استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست. در ادامه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از فروش ۱۰ میلیارد ریالی کتاب در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه خبر داد. ابراهیم رحیمی زنگنه با اشاره به بازدید بیش از ۳۵۰ هزار نفر از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه در پنج روز برپایی این نمایشگاه گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بن کارت خرید کتاب نیز در نمایشگاه به فروش رفته
است.
وی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: فروش یک میلیارد تومانی کتاب طی پنج روز برپایی نمایشگاه کتاب در کرمانشاه نشان از توسعه و فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی مردم کرمانشاه دارد.