دنیای اقتصاد، ایلام، زهرا موسوی: معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری گفت: ۵۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۴۴ طرح مصوب دولت تدبیر و امید در استان اختصاص خواهد یافت. محمدباقر نوبخت در پایان سفر رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نشست شورای اداری ایلام اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب دولت در سفر یک روزه رئیس‌جمهوری به این استان تخصیص داده شده است. وی ادامه داد: این طرح‌ها در شهرستان‌های ایلام، ایوان، دره شهر، بدره، آبدانان، دهلران، سیروان، ملکشاهی و مهران تا پایان سال‌جاری و نیمه سال ۹۴ اجرا می‌شود. وی افزود: پنج پروژه در حوزه ورزش، سه طرح در حوزه بهداشت و درمان، پنج طرح در حوزه حمل و نقل، چهار طرح در بخش آموزش، ۱۲ پروژه در حوزه حوادث پیش‌بینی نشده، شش پروژه در بخش تامین آب و بقیه با هدف شتاب بخشیدن به حوزه عمران و آبادانی شهرستان‌های مختلف اجرا خواهد شد. نوبخت گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و محرومیت‌زدایی در تمام مناطق کشور تلاش می‌کند مشکلات و مسائل استان‌های مختلف را به شکل کارشناسی رفع کند.

وی بیان کرد: بخشی از طرح‌ها و مصوبه‌های سفر دولت در استان ایلام مربوط به توسعه و تکمیل ساختمان سدهای دویرج، کنگیر، نیروگاه و سد برق آبی سیمره، زهکشی دشت عباس، عین خوش، فکه و نیز بهسازی محور مهران تا مرز در حال انجام است.

نوبخت افزود: فهرست طرح‌ها و برنامه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهوری و دولت تدبیر و امید به ایلام برای اطلاع و نظارت بر امور و فعالیت‌ها در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس قرار خواهد گرفت.