دنیای اقتصاد، ارومیه ، بهاره پورعلی: مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان غربی از اتمام عملیات احداث بزرگراه ارومیه - مهاباد- میاندوآب در آینده نزدیک خبر داد. خلیل محبت خواه در دیدار با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مقرر شده ۲۰ کیلومتر از طرح ملی ساخت بزرگراه ارومیه -مهاباد- میاندوآب زیرسازی و احداث شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ کیلومتر از پروژه بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول ۱۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده، ادامه داد: طرح استانداردسازی محور ارومیه - اشنویه با تعریض و چهاربانده شدن این محور یکی از برنامه‌های درازمدت است که به صورت تقسیم‌بندی قطعات اجرا

می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خواستار افزایش حجم علائم و تابلوهای اخطاری، اخباری و هشداردهنده در جاده‌های استان شد و اظهار کرد: ساماندهی ورودی و خروجی شهرها به‌ویژه مرکز استان باید در اولویت برنامه‌های کاری این مجموعه قرار گیرد.

نادر قاضی‌پور با بیان اینکه روند احداث آزادراه ارومیه- تبریز با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به اینکه کارهای اجرایی در ۴ قطعه از این پروژه فعال بوده و تنها قطعه سوم آن به علت عدم تصمیم‌گیری برای احداث راه یا تونل غیرفعال است، تلاش می‌کنیم در روزهای آتی عملیات اجرایی این قطعه نیز شروع شود.