دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: استاندار خراسان شمالی گفت: بانک‌ها برای پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردریال از تسهیلات سفر رهبری به این استان با کمبود منابع مواجه هستند که باید از لحاظ مالی تقویت شوند. سیدعلی اکبر پرویزی در نشست بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان اظهار کرد: تاکنون به‌دلیل کمبود منابع بانکی، بانک‌های خراسان شمالی توفیقی در پرداخت تسهیلات بانکی به کارآفرینان نداشته‌اند و تنها یک درصد از این تسهیلات جذب شده است.

وی افزود: نشست‌هایی با مدیر اعتبارات بانک مرکزی و مدیران بانک‌های دولتی استان برگزار شده و برخی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفته و بانک‌ها نیز موظف شده‌اند تا به طرح‌های توجیه دار تسهیلات پرداخت کنند.

استاندار خراسان شمالی گفت: بانک‌های عامل موظفند تا طرح‌های ارائه شده را تعیین تکلیف کرده و پاسخ قانونی به متقاضیان بدهند تا از سرگردانی آنها بین بانک و ادارات جلوگیری شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: با تدوین طرح و ارائه آن به بانک‌ها این واحدهای مالی صرفا دو ماه مهلت دارند تا نظر نهایی خود را نسبت به طرح ارائه دهند و در صورت نظر مثبت با طی روند لازم نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

پرویزی افزود: به هر حال براساس موافقت بانک مرکزی و تمکین بانک‌های دولتی استان خراسان شمالی در سال‌جاری باید حداقل ۵۰ درصد از تسهیلات سفر رهبری به این استان پرداخت شود.