دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی به‌صورت رایگان از خدمات مراکز درمانی دولتی برخوردار می‌شوند.

کیومرث فلاحی افزود: در گذشته شاهد مراجعه ماهانه ۱۵۰ هزار نفر به تامین اجتماعی استان کرمانشاه بودیم که اکنون این میزان به ۷۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: با انجام راستی آزمایی هنرمندان و خبرنگاران توانمند و فعال تحت پوشش بیمه این سازمان قرار می‌گیرند.

فلاحی افزود: قصد نداریم بیمه هنرمندان را قطع کنیم، بلکه درصدد افزایش بیمه‌شدگان هستیم. وی اظهار کرد: پس از تکمیل ثبت نام متقاضیان بیمه در سایت هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از راستی‌آزمایی، هنرمندان را به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهد کرد. وی با تاکید براینکه لیستی که از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیمه هنرمندان تهیه می‌شود قابل اعتماد است، افزود: افرادی که در این لیست قرار بگیرند بیمه خواهند شد. وی در ادامه گفت: خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی بیمه می‌شوند که دارای حقوق ثابت نبوده و از مزایایی در نشریات و خبرگزاری‌ها برخوردار نباشند. وی از دولت خواست از محل هدفمندی یارانه‌ها مبلغی را برای پرداخت حق بیمه خبرنگاران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دهد. فلاحی تصریح کرد: براساس ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه، نهادهایی که مازاد نیرو دارند از حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند. وی در خصوص بیمه مشاغل سخت نیز گفت: شاغلان حرفه‌های سخت به‌ویژه در بخش معادن، پس از پرداخت بی‌وقفه ۲۰ سال حق بیمه بازنشسته و از مزایای حقوق ۳۰ سال خدمت برخوردار می‌شوند.