دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی فخر: رئیس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان گفت: آلمان می‌خواهد ارتباط اقتصادی با ایران به‌ویژه استان اصفهان را مانند گذشته نه چندان دور احیا کند.

برترام ماریا بروسارت در دیدار با جمعی از نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: ارزش صادرات کالا به ایران از استان باواریا ۲۵۰ میلیون یورو در سال است و این درحالی ‌است که صادرات ایران به آلمان مانند سال ۲۰۰۲ بسیار کم است.

وی با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی آلمان و ایران افزود: هر دو کشور می‌توانند شرکای خوبی برای هم باشند و باید از فرصت پیش آمده توافق ایران با کشورهای۱+۵ استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان توجه به خواست مشتریان را مهم‌تر از تولید انبوه در اقتصاد هزاره سوم دانست و گفت: به جای تولید انبوه باید به سلیقه تک تک افراد توجه داشت.

مصطفی رناسی، نایب‌رئیس اتاق اصفهان نیز در این دیدار از آمادگی استان اصفهان در انتقال تکنولوژی از آلمان و ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردهای آن کشور خبر داد.

وی آلمان را انتخاب اول صنعتگران استان در بهره‌برداری از تکنولوژی دانست و گفت: پیش از انقلاب، آلمان نقش موثری در آموزش فنی و حرفه‌ای ایران داشت و بسیاری از دانش‌آموختگان این مرکز امروز دارای یک واحد تولیدی هستند.

آناآنگل کوهلر، مدیرعامل هلدینگ آموزش‌های اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان نیز در این دیدار از آمادگی این ایالت در راه‌اندازی دوره‌های آموزشی ویژه و تخصصی برای صنایع استان اصفهان خبر داد و گفت: آموزش به‌عنوان اصلی‌ترین عامل موفقیت در واحدهای صنعتی به‌شمار می‌آید و این هلدینگ آموزشی می‌تواند نیروی انسانی واحدهای صنعتی استان را در سطوح مختلف آموزش دهد.

وی افزود: این هلدینگ آموزشی در کشورهای چین، برزیل، مکزیک و کشورهای آفریقایی دوره‌های آموزشی برگزار کرده است.

قاسم علی جباری، عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان نیز در این دیدار خواستار انتقال تجربه ایالت باواریای آلمان به اصفهان در برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت شد وگفت: اصفهان و آلمان رابطه قابل توجهی در صنعت و انتقال تکنولوژی دارند، از این رو می‌توانند با آموزش نیروی انسانی مجرب نقش مهمی در توسعه صنعت استان ایفا کنند.

وی تاکید کرد: استان اصفهان پذیرای تکنولوژی مدرن و به روز آلمان است و بازاری برای تکنولوژی‌های قدیمی نخواهد بود.