دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از صادرات یک میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۹۲۱ میلیون دلار از استان طی هفت ماه سال جاری خبر داد.

راضیه علیرضایی با بیان اینکه این رقم که صادرات چمدانی را شامل نمی‎شود، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: صادرات چمدانی انجام گرفته در این مدت نیز ۲۳ میلیون و ۷۶۱ هزار دلار بوده است که از گمرکات لطف‎آباد، باجگیران و سرخس انجام شده که گمرک لطف‎آباد با اختصاص ۱۷ میلیون و ۵۰۲ هزار دلار از صادرات چمدانی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از کل ارزش صادرات استان ۳۰ درصد به کشورهای آسیای میانه، ۵۲ درصد به افغانستان، ۱۲ درصد به کشورهای عربی شامل؛ امارات، عربستان، عراق، بحرین، کویت و قطر، سه درصد به کشورهای اروپایی شامل اسپانیا، آلمان، ایتالیا و انگلستان و سه درصد به سایر کشورها صورت گرفته است. علیرضایی خاطرنشان کرد: واردات استان نیز طی هفت ماه سال جاری به میزان ۲۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۵۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۸ درصد کاهش داشته است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: عمده‎ واردات استان از کشورهای پاکستان، امارات متحده عربی، سوئیس، چین، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان، ایرلند و افغانستان بوده است.