افتتاح فاز نخست پروژه‌های دولت الکترونیکی هفته آینده

دنیای اقتصاد:‌ معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات خبر داد که هفته آینده و با حضور مسوولان کشوری، فاز نخست پروژه‌های دولت الکترونیکی شامل «درگاه واحد خدمات دولت» و «گذرگاه خدمات دولت» به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضا باقری‌اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در این خصوص گفت: امروز در کشورهای مختلف جهان خدمات الکترونیکی فقط از یک درگاه واحد به عموم مردم ارائه می‌شود و بر همین اساس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز به‌عنوان یکی از ارکان اجرایی وزارت ارتباطات اقدام به راه‌اندازی درگاه واحد دولت الکترونیکی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: درگاه واحد خدمات دولت برای ارائه خدمات ملی و انواع خدمات ارزش‌افزوده در راستای پیشبرد اهداف پیش‌بینی‌شده و همچنین خدمت‌رسانی بهتر به مردم و مدیریت یکپارچه خدمات عمومی کشور ایجاد و راه‌اندازی می‌شود. به گفته وی برای ایجاد این درگاه، در گام نخست، با تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همکاری ۶۹ دستگاه اجرایی اصلی کشور، بیش از ۸۲۶ شناسنامه خدمت دولت احصا شد. درگاه واحد خدمات دولت، شامل کلیه اطلاعات این شناسنامه‌ها و راه ورود به سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان این مطلب که اجرایی شدن این گذرگاه منجر به نظام‌مند شدن گردش اطلاعات دولت و تسهیل فضای کسب و کار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این گذرگاه الکترونیکی، سازمان‌های دولتی خدمات الکترونیکی خود را در دسترس سایر دستگاه‌ها قرار داده و با استفاده از فناوری اطلاعات و تسهیل در کسب‌ وکار، ارائه هر چه سریع‌تر خدمت را فراهم آورند.