رونمایی لنوو از سه‌گانه جدید در قالب برند موتو

آی‌تی‌ایران: شرکت لنوو بالاخره با رونمایی از سری جدید گوشی‌های میان‌رده موتو جی به شایعات موجود در زمینه عرضه این دستگاه‌های هوشمند پایان داد. موتو جی (یا همان موتو جی ۴) جدید و موتو جی پلاس جدید با به‌روزرسانی سخت‌افزاری و بهبود طراحی روانه بازار خواهند شد و این در حالی است که موتو جی پلی، بازطراحی ساده از موتو جی سال گذشته به حساب می‌آید. هر سه گوشی در آغاز راه در بازار هند و برزیل عرضه خواهند شد اما در ادامه راه، از تابستان آینده پیش روی کاربران ایالات متحده آمریکا، اروپا و دیگر بازارهای جهانی قرار خواهند گرفت.

موتو جی ۴، با قیمت تقریبی ۲۴۴ دلار روانه بازار خواهد شد و به صفحه‌نمایش ۵/ ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p تجهیز خواهد شد. علاوه بر این، بهره‌گیری از تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۱۷، وای‌فای، بلوتوث ۱/ ۴، ۲ گیگابایت رم و عرضه در قالب فضای ذخیره‌سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه (تا ۱۲۸ گیگابایت) از دیگر مشخصات این محصول است. هر سه مدل یادشده همچنان از درگاه میکرو یو‌اس‌بی استفاده می‌کنند و خبری از به‌کارگیری پورت یو‌اس‌بی نوع C نخواهد بود. علاوه بر این، موتو جی ۴ به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پوشش مقاوم در برابر نفوذ آب و شبکه LTE با امکان استفاده در شبکه‌های اپراتوری مختلف تجهیز شده و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت پشت و سنسور ۵ مگاپیکسلی در جلو در کنار اندروید ۶.۰.۱ خالص از دیگر مشخصات این محصول است. موتو جی پلاس با قیمت تقریبی ۲۸۸ دلار، مشخصاتی تقریبا مشابه با جی ۴ داشته اما از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره‌مند شده است.

علاوه بر این، دوربین پشتی از ۱۳ مگاپیکسل به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا یافته و از سنسور تشخیص اثرانگشت در قسمت جلویی بهره‌گرفته شده است. سنسوری که تا پیش از این معمولا تنها در گوشی‌های رده‌بالای بازار شاهد آن بودیم. در نهایت، موتو جی پلی که البته هنوز هیچ اطلاعاتی درخصوص قیمت احتمالی یا زمان عرضه بین‌المللی آن به بازار منتشر نشده، رونمایی شد که باید آن‌را ارزان‌ترین گوشی در میان سه‌گانه جدید لنوو به حساب آورد. این دستگاه هوشمند برخلاف ظاهر متفاوت، از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت زیادی به موتو جی سال گذشته دارد. در این دستگاه هوشمند همچنان از تراشه چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۴۱۰، ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل ارتقا با استفاده از کارت حافظه جانبی، صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، قابلیت ارتباطی LTE و بلوتوث ۴.۱ استفاده شده است. دوربین پشتی این دستگاه نیز با کاهش رزولوشن به ۸ مگاپیکسل رسیده و در قسمت جلو از دوربین مشابه با نمونه سال گذشته یعنی سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. هر سه محصول یادشده در رنگ‌های سیاه و سفید روانه بازار خواهند شد.