فارنت: به‏تازگی شرکتی با نام Onion رقیبی جدی برای مینی‏رایانه رسپ‏بری پای با نام Omega۲ را معرفی کرده که تنها ۵ دلار قیمت دارد و اندازه آن هم کوچک‌تر از پای خواهد بود. Onion Omega۲ پروژه‏ای بود که به‌منظور جذب سرمایه در وب‏سایت کیک‏استارتر آغاز شد و حالا نه‏تنها به بودجه مورد نظر خود رسیده بلکه توانسته مقدار بسیار بیشتری سرمایه اولیه نیز جذب کند. این کامپیوتر رقیب اصلی Raspberry Pi Zero محسوب می‏شود چرا که هر دو ۵ دلاری هستند.

برای ۵ دلار این کامپیوتر یک پردازنده ۵۸۰ مگاهرتزی، ۶۴ مگابایت حافظه رم و ۱۶ مگابایت حافظه داخلی را در اختیارتان می‏گذارد و اگر بخواهید ۹ دلار خرج کنید می‏توانید نسخه Omega۲ Plus را با ۱۲۸ مگابایت حافظه رم و ۳۲ مگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. با این وجود Pi Zero با همان قیمت یک پردازنده یک گیگاهرتزی را به همراه ۵۱۲ مگابایت رم و خروجی HDMI برایتان فراهم می‏کند اما چرا Omega۲ موفق بوده است؟ Omega۲ از نظر سایر ویژگی‏ها گزینه بهتری است. این رایانه به وای‏فای داخلی مجهز بوده که برای افزودن این ویژگی به Pi Zero باید از یک افزونه استفاده کنید. به این ترتیب هر کدام از اینها بسته به نوع نرم‏افزار و پروژه‏ای که روی آن کار می‏کنید می‏تواند گزینه برتری برای شما باشد.

در صفحه کیک‏استارتر Omega۲ همچنین یک سوئیچ نور حساس به فشار، یک مدیاسرور WiFi و یک چراغ LED چند رنگ نیز به‌عنوان سایر ویژگی‏های این مینی‏رایانه ذکر شده است. یکی دیگر از ویژگی‏های مهم Omega۲ مانند نسل پیش ماژولار بودن آن است. این دستگاه را می‏توانید به داک حاوی باتری لیتیوم پلیمری برای انرژی بیشتر یا به داک Arduino متصل کنید. Onion همچنین سایر توسعه‏دهندگان را نیز به ساخت افزونه‏ها و داک‏های بیشتر برای Omega۲ تشویق کرده است.