معرفی سه گوشی جدید از نوکیا

دنیای اقتصاد: نوکیایی که سال‌ها پیش می‌شناختیم دیگر وجود خارجی ندارد. آن کارخانه و کارکنان و تمام متعلقات به آن به مایکروسافت منتقل شد اما برند نوکیا به شرکت فنلاندی HMD Global واگذار شد و یکشنبه شب این شرکت گوشی‌هایی را تحت برند نوکیا به بازار معرفی کرد. فقط یک روز قبل از آغاز کنگره جهانی موبایل در بارسلونا و در جایی که زمانی نوکیا حاکم بلامنازع آن به شمار می‌رفت و بهترین گوشی‌های خود را یک به یک در آن رویداد معرفی می‌کرد این برند دوباره سر زبان‌ها افتاد. شرکت HMD Global سه گوشی اندرویدی با عنوان نوکیا به بازار عرضه کرد.

یکی از گوشی‌هایی که در کنگره جهانی موبایل معرفی شد نوکیا ۶ بود که شرکت سازنده اوایل امسال آن را در چین به‌طور اختصاصی عرضه کرد. حالا این گوشی ملبس به فلز و شیشه به‌زودی برای تمام جهان در دسترس خواهد بود. گوشی Nokia ۶ دارای صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی Full HD و پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۳۰ و ۴ گیگابایت RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه است. این گوشی دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پشتی و ۸ مگاپیکسلی جلویی است. همچنین این گوشی دارای سیستم پخش صدای dual amplifiers است که به گفته شرکت HMD تا ۶ دسی‌بل صدای بلندتری را نسبت به آمپلی‌فایرهای عادی عرضه می‌کند. این گوشی همچنین دستیار صوتی گوگل و صدای دالبی Atmos را هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی نوکیا همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمندی که در حال معرفی شدن در این روزها هستند دارای اندروید نوگت است و این به آن معنی است که UI این گوشی اختصاصی شده نیست و اپلیکیشن‌های اختصاصی هم روی آن باندل نشده است و همچنین به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌طور عادی دریافت می‌کند. این گوشی قرار است چهارماه دوم امسال با قیمت ۲۴۲ دلار عرضه شود.

Nokia 5

اما گوشی Nokia ۵ تا اندازه قابل توجهی کوچک‌تر از Nokia ۶ است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۲/ ۵ اینچی Full HD و پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۳۰ و دوگیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه است. این گوشی دارای کیس آلومینیومی و گوشه‌های خمیده است که باعث می‌شود گوشی در دست حس خوبی داشته باشد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشتی و ۸ مگاپیکسلی جلویی و تجهیز به دستیار هوشمند گوگل از دیگر امکانات آن است. این گوشی هم دارای اندروید ۷.۱.۱ نوگت است و قرار است در فصل دوم سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه شود.

Nokia 3

آخرین گوشی نوکیا ۳ است که به جای استفاده از آلومینیوم از پلی‌کربنات ساخته شده، دارای پردازنده مدیاتک ۶۷۳۷ و دوگیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه، صفحه نمایش ۵ اینچی و دوربین ۸مگاپیکسلی پشتی و جلویی از دیگر امکانات این گوشی ارزان‌قیمت هستند که با قیمت ۱۴۷ دلار در فصل دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.