برخی افراد نزدیک به سورنا ستاری اعلام کرده‌اند که در دفعات پیش تنها صحبت از استعفای ستاری مطرح می‌شد؛ اما این‌بار او از دو روز گذشته استعفای خود را به صورت رسمی تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است. سورنا ستاری تنها بازمانده از کابینه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیشین است. براساس شنیده‌ها دلیل اصلی کناره‌گیری ستاری از سمت معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم ذکر نشدن نامش به عنوان یکی از ارکان هیات دولت، در بخش معرفی در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری و در جمع وزیران و معاونان رئیسی است.

سورنا ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است و در سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد؛ اما یک سال بعد از سمتش استعفا کرد و در ۲ مهر ماه سال ۹۲ با حکم ‌بیژن نامدار زنگنه‌، وزیر وقت نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد؛ اما چندی بعد در ۱۳ مهر ماه همان سال با حکم حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری انتخاب شد. از ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سالیان گذشته به عنوان مدیری که باعث رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌‌بنیان شده یاد می‌شود. از جمله بارزترین کارهایی که او در ۹ سال گذشته انجام داده، تلاش برای ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس بوده است.

خرداد امسال بعد از سال‌ها اما و اگر تپسی به عنوان نخستین شرکت استارت‌آپی وارد بورس شد. این شرکت در مراسم عرضه اولیه خود حمایت‌ها و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری را عامل اصلی شکستن طلسم ورود خود به بورس اعلام کرد. تشکیلات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۵ و همزمان با دومین سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری دولت نهم و دولت دهم پا گرفت. ‌صادق واعظ‌زاده‌ در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ به عنوان نخستین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران منصوب شد؛ ولی پس از آغاز به کار رسمی دولت دهم، شهریور ۱۳۸۸ از سمت خود استعفا کرد و به‌جای او نسرین سلطانخواه، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا قرار گرفت. سورنا ستاری سومین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری است.