40 اینچی‌ها بیشتر می‌فروشند

دنیای‌اقتصاد- این روزها به‌رغم محدود شدن فضای خانه‌ها، اکثر خریداران تلویزیون به ویژه طرفداران نمونه‌های حرفه‌ای به دنبال نمونه‌هایی با سایزهای بالای ۴۰ اینچ هستند. مسلم است، چون تماشای برنامه‌ها در مقیاس بزرگ‌تر جذابیت بیشتری دارد. از طرفی با عرضه گسترده نمونه‌هایی با سایزهای ۴۰ اینچ به بالا اکثر توجه‌ها به سمت تلویزیون‌های ۴۰ اینچ به بالا رفته است.

براساس اعلام مرتضایی، یکی از کسبه بازار تلویزیون، این روزها اگر کسی حتی به قصد خرید تلویزیون LCD به بازار مراجعه می‌کند علاقه‌مند به خرید یک تلویزیون با سایز بزرگ است.

به گفته این فعال بازار، به همین دلیل طی یک سال اخیر میزان موجودی نمونه‌های کوچک‌تر از ۴۰ اینچ در بازار کاهش چشمگیری یافته است. این فعال بازار همچنین افزود: متاسفانه اتفاق بدی در بازار تلویزیون در حال وقوع است و آن این است که خریداران به جای توجه به تکنولوژی و قابلیت‌های فنی و کاربردی تلویزیون تنها به ظاهر و اندازه تلویزیون توجه می‌کنند. به گفته وی، شاید علت این اتفاق کاهش قدرت خرید خریداران باشد. اما به هر حال این موضوع زنگ خطری برای بازار تلویزیون به حساب می‌آید.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به این موضوع که نمونه‌های۴۰ اینچی پرفروش‌ترین سایز در بازار هستند، گفت: نمونه‌های سایز بزرگ‌تر هم در بازار وجود دارند، اما مخاطبان چندانی در بازار ندارند. به گفته وی، یک تصور اشتباه نزد برخی از خریداران وجود دارد و آن این است که گروهی تصور می‌کنند که هرچه سایز تلویزیون بزرگ‌تر باشد مصرف انرژی آن بیشتر است.

یا اینکه هر چه یک تلویزیون از لحاظ تکنولوژیک حرفه‌ای‌تر باشد مصرف انرژی بیشتری دارد. اما این اشتباه است و باید بگوییم که تلویزیون‌های جدید از تکنولوژی‌های نوینی برای کاهش مصرف انرژی و همچنین سازگاری با محیط زیست بهره می‌برند. این فعال بازار افزود: مجموع این تصورات اشتباه باعث شده است تا گروهی از افرادی که قدرت خرید تکنولوژی‌های جدید را دارند به سمت استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی بروند که این یک اشتباه خنده‌دار است!