عضو کمیسیون عمران مجلس از مخالفت این کمیسیون با ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت راه وشهرسازی خبر داد و گفت: اگر دولت این ادغام را به مجلس ارائه کند، رای نمی‌آورد. احمد علی مقیمی در گفت‌وگو با مهر در خصوص ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و شهرسازی گفت: از دیدگاه کمیسیون، این ادغام کارشناسی شده نیست و حجم زیاد کار در بخش مسکن و راه اجازه اضافه شدن یک بخش دیگر را نمی‌دهد و باید فکر اساسی برای این اقدام داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه هم باعث مغفول ماندن برخی از حوزه‌های زیربنایی شده است، بیان کرد: در مجموع مجلس با این ادغام مخالف است و در حال حاضر این ادغام را به صلاح نمی‌داند.

‌وزیر راه، راه را اداره کند، کافی‌ است

از سوی دیگر نیز بهروز نعمتی، ‌عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برکناری رضا تقی‌پور از وزارت ارتباطات گفت: دولت به دنبال این است که در انتخابات آتی دستش بیشتر باز و تحرکات راحت‌تری در بخش‌های مختلف داشته باشد و به همین دلیل نیکزاد برای سرپرستی وزارت ارتباطات برگزیده شده است.

به گزارش موبنا بهروز نعمتی، در واکنش به برکناری رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرستی علی نیکزاد بر این وزارتخانه گفت: برخی دوستان در درون دولت فکر می‌کنند که همه فن حریف هستند و هر نوع مسوولیتی را می‌پذیرند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مجموعه گسترده‌ای بوده که قبول مسوولیت آن سنگین است، با یادآوری اینکه مجلس هشتم به ادغام این دو وزارتخانه یعنی ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی رای منفی داده بود، افزود: اگر پشت پرده این سرپرستی نیکزاد همان نیت ادغام این وزارتخانه‌ها باشد، اقدام دولت خلاف قانون به شمار می‌آید.وی با بیان اینکه بنده فکر می‌کنم نیکزاد نیروی کارآمدی است، گفت: اگر ایشان بتوانند همان وزارتخانه راه و شهرسازی را که از ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ایجاد شده است اداره کنند، کار بزرگی کرده‌اند؛ چرا که بسیاری از نمایندگان از نحوه اداره وزارت راه و شهرسازی انتقاد و اظهار کردند که نیکزاد فقط به مسکن مهر توجه می‌کند و به بخش راه و راهداری توجهی ندارد.