معاون وزیر ارتباطات معتقد است که با واگذاری سیم‌کارت توسط اپراتور اول، دوم و تالیا ضریب نفوذ تلفن‌همراه امسال از مرز ۶۰درصد عبور می‌کند. وفا غفاریان می‌گوید: به همت اپراتورهای فعلی تلفن‌همراه، ضریب نفوذ موبایل در کشور، هم‌اکنون به ۵۰درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه همراه اول قصد دارد ظرفیت شبکه اعتباری خود را که هم اکنون ۱۰میلیون مشترک دارد به دو برابر افزایش داده و به ۲۰میلیون برساند یادآور شد: طبق برنامه، ایرانسل و تالیا نیز قصد دارند تعداد مشترکان خود را افزایش دهند.

رکود بازار سیم‌کارت ادامه خواهد داشت

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و تلفن‌همراه و لوازم جانبی از تداوم رکود بازار سیم‌کارت‌های همراه اول در ماه‌های آتی خبر می‌دهد.

افشار فروتن لاریجانی می‌گوید: به دلیل عدم ایجاد شرایط خاص در بازار سیم‌کارت‌های همراه اول، همچنان بازار این نوع سیم‌کارت‌ها در رکود به سر خواهد برد.

وی معتقد است که از مهمترین دلایلی که باعث رکود بازار شد، می‌توان به اعلام خبر واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی پس از خصوصی‌سازی از سوی شرکت مخابرات اشاره کرد.

لاریجانی تصریح کرد، به دلیل انتشار خبر فوق تنها فروشندگان سیم‌کارت متضرر اصلی محسوب می‌شوند؛ چرا که با اعلام این خبر اکثر متقاضیان از خریدوفروش این نوع سیم‌کارت‌ها خودداری می‌کنند.