اصلاح  طرح فرکانسی نیمه شمالی تهران  توسط همراه‌اول

اصلاح طرح فرکانسی سایت‌های BTS همراه اول از نخستین ساعات بامداد روز پنج شنبه ۱۵ مردادماه در نیمه شمالی تهران، آغاز می‌شود. اصلاح طرح فرکانس سایت‌های BTS همراه اول در نیمه شمالی تهران، با هدف ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه تهران از امروز آغاز می‌شود. کوه‌های البرز در شمال، خیابان‌آیت‌ا... طالقانی در جنوب، بزرگراه شهید باقری در شرق و بزرگراه ‌آیت‌ا... اشرفی اصفهانی در غرب محدوده اجرایی اصلاح طرح فرکانسی مذکور خواهد بود.

اصلاح طرح فرکانسی در محدوده فوق الذکر، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت یعنی تا ساعت ۲۴‌روز جمعه ۱۶ مرداد ماه ۸۸، خاتمه می‌یابد و در‌این مدت احتمال دارد در ارتباطات مشترکان همراه اول در‌این مناطق، مشکلاتی‌ایجاد شود.

آی تی ام سی به دنبال واردات

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی‌ایران از احتمال اخذ نمایندگی یک برند جهانی برای واردات گوشی تلفن همراه در بازار خبر داد. محمد ابراهیم مطلع در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت:‌این شرکت در پی متوقف کردن تولید گوشی‌های «آی تی ام سی» در بازار تاکنون تصمیم خاصی برای برعهده گرفتن نمایندگی واردات گوشی ندارد. وی افزود: اما با شرایط فعلی احتمال دارد ‌این شرکت برای مجوز نمایندگی یکی از برندهای معتبر جهانی اقدام کند.

این در حالی است که مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی‌ایران در چند روز گذشته اعلام کرده بود که به دلیل عدم شرایط مناسب تولید و مشکلات پیش رو، فعالیت تولید گوشی‌های‌ای تی ام سی در بازار را متوقف کرده است.

وی قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در فرآیند تولید گوشی در داخل کشور دانست و گفت: متاسفانه شرایط تولید برای شرکت‌ها به خاطر تعرفه‌ها، قاچاق و سایر موارد مهیا نیست.

قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکت‌های داخلی از جمله ITMC و نیمه‌هادی عماد و افزایش تعرفه واردات شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود که با گذشت چند سال از اتخاذ‌این تصمیم، ‌این امر محقق نشده است.