بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ساماندهی و نظام‌مند کردن عرضه محصولات مصرفی اقدامات قابل تامل و تقدیری را برداشته است که راه‌اندازی نظام ملی بازی‌های رایانه‌ای و ایجاد شناسه (هولوگرام) به عنوان دو گام اساسی برای سامان‌دهی بازار مصرف از این جمله‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفری‌جلوه، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان این مطلب اظهار کرد: نمی‌توان تنها با نگاه سلبی و انتظامی جلوی تکثیر و فروش بازی‌های غیرمجاز را گرفت. معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با اجرای چنین خدماتی از این پس هر اثر خارجی و ایرانی که در بازار عرضه می‌شود دارای شناسه و نشان رده‌بندی سنی خواهد بود. این خدمات در پاسخ به دغدغه تولید‌کنندگان داخلی و افزایش امنیت و سلامت خانواده‌ها راه‌اندازی شده است. او خاطرنشان کرد: امروز برای حمایت از بازی‌های ملی و سایر تولیدات فرهنگی داخلی گریزی از اجرای قانون کپی‌رایت نیست؛ چراکه قیمت محصولات خارجی به دلیل فقدان کپی‌رایت بسیار ارزان‌تر از تولیدات داخلی است. نمایشگاه تخصصی بازی‌های تخصصی رایانه‌ای با عنوان سرزمین من به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود، با حضور معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

رییس نمایشگاه بازی‏های سرزمین من درباره این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال که برای نخستین بار بنیاد ملی بازی‏های رایانه‌ای آن را افتتاح کرده، بیش از ۱۴ شرکت داخلی و بزرگ از تولیدکنندگان بازی‏های رایانه‌ای در فضایی نزدیک به ۱۶۰۰ متر محصولات خود را عرضه می‌کنند.