رشد سالانه بی‌سابقه بازار LCD در ماه جولای

بازار دیجیتال- بازار محصولات دیجیتال مجهز به نمایشگرهای LCD گویا هر روز داغ‌تر شده و وضعیت بهتری پیدا می‌کند تا جایی که آمار هم این موضوع را تایید کرده و نشان از رشد چشمگیر بازار این محصولات دارند.

بر اساس جدیدترین گزارش آماری منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی DisplaySearch صادرات جهانی پنل‌های LCD در ماه جولای گذشته با رشد سالانه ۶۹‌درصدی همراه بوده است که این رقم در حقیقت بالاترین رشد سالانه بازار این محصولات بوده است. به این ترتیب حجم صادرات نمایشگرهای LCD در این ماه به ۲/۴۹میلیون دستگاه رسیده است که این رقم در مقایسه با ماه گذشته تا ۵درصد و نسبت به سال گذشته تا ۳۹درصد افزایش پیدا کرده است. این رقم در واقع مربوط به محصولات مجهز به نمایشگرهای LCD مانند نت‌بوک‌ها، تلویزیون‌ها و حتی گوشی‌های موبایل است.

طبق این گزارش در این میان حجم صادرات جهانی مربوط به تلویزیون‌های LCD در ماه جولای به ۵/۱۳‌میلیون دستگاه رسیده است. با این حال اما درآمد حاصل از فروش تلویزیون‌های LCD بزرگ در بازار جهانی در این ماه به ۹/۵‌میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ماه گذشته تا ۱۱‌درصد و در مقایسه با سال گذشته تا ۶‌درصد رشد پیدا کرده است.

در میان تولیدکنندگان بزرگ و فعال این بازار گویا شرکت LG در این ماه حضور پر رنگی داشته و توانسته است با سهم ۷/۲۴‌درصدی از حجم تلویزیون‌های بازار در جایگاه اول قرار بگیرد. بعد از LG هم شرکت Samsung با سهم ۴/۲۳‌درصدی بازار در جایگاه دوم قرار گرفته است.

با این اوصاف این ارقام امیدوار کننده می‌تواند نوید بهبود دوباره این بازار را با خود داشته باشند. به عقیده کارشناسان و فعالان بازار انتظار می‌رود که روند افزایش فروش به دنبال رشد تقاضای کاربران و خریداران در ماه آگوست و سپتامبر هم ادامه داشته باشد.