بازار دیجیتال- اگر از دسته کاربرانی باشید که هر روز ساعت‌ها پای کامپیوتر می‌نشینید و با رایانه و تجهیزات آن ارتباط طولانی مدتی در طول روز دارید، حتما برایتان پیش آمده است که پس از مدتی در قسمت‌هایی از بدن با درد مواجه شوید. شاید تصور کنید علت این دردهای مقطعی یا ادامه دار به طرز استفاده یا نشستن شما پشت دستگاه ربط داشته باشد، ولی این ثابت شده است که استفاده از برخی تجهیزات کامپیوتری یا حتی میز نامناسب باعث بروز این دردها می‌شود. بر اساس اعلام فعالان بازار، ماوس و کیبورد از کالاهایی هستند که به دلیل ارتباط مستقیم دست انسان با آن بیشتر باید در مورد انتخاب و حتی پاکیزگی آن دقت کرد. بر اساس اعلام فعالان بازار، تعداد این کالاها متاسفانه در بازار ما زیاد است و مصرف کنندگان به دلیل قیمت پایین این کالاها به سمت آنها می‌روند. در مورد وجود چنین کالاهایی در بازار و میزان تقاضا از آنها گفت‌وگوی کوتاهی با ابراهیم‌زاده یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

مدت‌ها است که کارشناسان در مورد استفاده از تجهیزات کامپیوتری غیر استاندارد و آسیب‌هایی که این کالاها به سلامت می‌زنند هشدار می‌دهند ولی متاسفانه با توجه به قیمت پایین این کالاها همچنان شاهد استقبال از این کالاها در بازار هستیم. به نظر شما چگونه می‌توان کاربران را از خطرات این کالاها آگاه کرد؟

در حال حاضر برندهای مختلفی که بعضی از این برندها شناخته شده هم هستند به عرضه کالاهای فانتزی که از لحاظ ساختار چندان استاندارد نیستند پرداخته‌اند که استفاده از این کالاها در طولانی‌مدت، باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود. بهترین راه این است که کاربران قبل از خرید کالا در مورد آن اطلاعاتی کسب کنند و به این موضوع توجه داشته باشند که هر کالای ارزان قیمتی یا هر کالای با ظاهر عجیب و غریب صرفا خوب نیست.

یعنی شما می‌خواهید بگویید کالاهای فانتزی غیر استاندارد هستند؟

کالاهای فانتزی ارزان قیمت اکثرا غیراستاندارد هستند. در ضمن شما باید توجه کنید ببینید کالاهای فانتزی را چه کسانی مصرف می‌کنند. نوجوانان، کودکان، برخی از خانم‌ها و ... این افراد معمولا توجه چندانی به مارک کالا نداشته و به صرف زیبایی کالا آن را خریداری می‌کنند.

کالاهای فانتزی با برندهای معروف چطور؟ از گفته‌های شما چنین برداشت می‌شود که همه نمونه‌های فانتزی در بازار از لحاظ طراحی و... غیر استاندارد هستند.

کالای فانتزی یعنی کالایی که از لحاظ شکل و طراحی و... با استانداردهای جهانی متفاوت هستند و همین متفاوت بودنشان است که آنها را به یک کالای فانتزی و جالب تبدیل کرده است .حالا این کالا می‌خواهد با برند معروف باشد یا بدون مارک.