ارائه نسخه موبایل پورتال شهرداری تهران از طریق پایگاه اینترنتی(mobile.tehran.ir) قابل دسترس است. نسخه موبایل پورتال شهرداری تهران شامل اخبار و سامانه‌ای شامل نقشه، خدمات الکترونیک، اخبار، بانک اطلاعات شهر، درباره شهرداری، نیازمندی‌های روز و پست الکترونیک است.

کاربران با انتخاب نقشه کامل شهر می‌توانند به‌صورت آنلاین از طریق مرورگر تلفن همراه که برروی اغلب گوشی‌هایی که قابلیت دسترسی به اینترنت از طریق WiFi یا سرویس‌های مخابراتی نظیر GPRS دارند، نقشه تهران را مشاهده کنند.

در ارتباط با بخش الکترونیک نیز باید گفت که این بخش شامل سرویس‌های خاص شهرداری است که در پورتال شهرداری تهران نیز موجود است؛ این سرویس‌ها با هدف رفع نیاز کاربران از طریق موبایل، در امور مرتبط با وظایف شهرداری تولید شده‌اند که در حال حاضر شش سرویس شامل سامانه ۱۳۷، مشاهده آخرین وضعیت پرونده شهرسازی، مشاهده قبوض نوسازی و پسماند، مشاهده فیش حقوقی کارکنان شهرداری، فیش حقوقی بازنشستگان و استعلام عوارض خودرو در این بخش قابل استفاده است.

کاربران با انتخاب هر یک از سرویس‌ها و وارد کردن داده‌های مورد نیاز می‌توانند به اطلاعات درخواستی خود دست یابند، البته این بخش در حال توسعه است و طبق اعلام در فاز بعدی سرویس‌های ۱۸۸۸، قوانین و مقررات شهرداری، استعلام پرونده ماده صد و جست‌وجوی اموات بهشت زهرا نیز اضافه خواهد شد.

در این سامانه با توجه به اینکه اخبار نیز بخش مهمی از وجوه زندگی افراد را تشکیل می‌دهد، بخشی نیز برای این موضوع اختصاص داده شده است که با کلیک برروی آیکون خبر کاربران می‌توانند به صورت آنلاین، از اخبار مندرج در پورتال mobile.tehran.ir مطلع شوند.