توشیبا و شارپ با کیفیت همسان

بازار دیجیتال- میزان مصرف روزانه یا ماهانه از برگ‌های کپی در انتخاب مدل دستگاه‌های فتوکپی موثر است. البته مصرف‌کننده باید این نکته را مدنظر داشته باشد که دستگاه فتوکپی که انتخاب می‌کند برای استفاده در چه مکانی و برای چه کاربردی است.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر شرکت‌های توشیبا، شارپ، کانن و زیراکس از جمله تولیدکنندگان اصلی دستگاه فتوکپی محسوب می‌شوند که از لحاظ کیفیت و فروش، برند توشیبا در صدر قرار دارد. اگر قصد دارید دستگاه کپی با حجم کم کپی در ماه داشته باشید دو مدل ۱۶۳ و ۲۰۳ توشیبا پیشنهاد می‌شود که قابلیت حدود ۲۰هزار کپی در ماه را دارا است و به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و ۲۳۵هزار و یک‌میلیون و ۵۹۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

اما برای داشتن تعداد بیشتر کپی در ماه (حدود ۶۰هزار کپی) مدل‌های ۲۸۲توشیبا و مدل ۵۱۲۷ شارپ پیشنهاد می‌شود که به ترتیب با قیمت تقریبی ۲میلیون و ۷۶۵هزار تومان و ۲میلیون و ۲۹۶هزار تومان به فروش می‌رسند.

همچنین برای مصارف بالاتر از ۶۰هزار برگ کپی در ماه نیز از برند توشیبا به مدل ۴۵۲ و از برند شارپ به مدل ۴۲۰U می‌توان اشاره کرد که به ترتیب با قیمتی حدود ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان و ۴میلیون و ۷۳هزار تومان به فروش می‌رسند.

به اعتقاد فعالان بازار، دستگاه‌های کپی برند توشیبا از قیمت بالاتری نسبت به شارپ برخوردارند ضمن اینکه هزینه موادمصرفی دستگاه کپی توشیبا نیز نسبت به موادمصرفی برند شارپ گران‌تر است.