۴۲ درصد کاربران آمریکایی اعلام کردند به درستی می‌دانند طی ۱۲ ماه آینده می‌خواهند چه گوشی جدیدی برای خود خریداری کنند و این در حالی است که گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال بزرگ‌ترین بخش از این افراد را تشکیل می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار - نیوز، در بررسی جدید cg42 تنها 42 درصد کاربران آمریکایی اعلام کردند که به درستی می‌دانند طی 12 ماه آینده چه گوشی جدیدی برای خود خریداری کنند و این در حالی است که گروه سنی 25 تا 34 سال بزرگ‌ترین بخش از این افراد را تشکیل می‌دهند. اپل و آندروید محصولاتی ارائه می‌کنند که کاربران بیشتر از آنها را برای خود ترجیح می‌دهند و این طور که بررسی‌ها نشان داده است، 34 درصد کاربرانی که در این بررسی شرکت کردند تمایل داشتند در آینده محصولی از شرکت اپل خریداری کنند و 27 درصد هم گفتند که قصد خرید یک دستگاه آندرویدی را
دارند.
با این وجود، ۳۴ درصد کاربران هنوز نمی‌دانند گوشی هوشمند بعدی آنها باید چگونه باشد که بر این اساس می‌توان گفت بخش قابل ملاحظه بازار هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته‌اند. «استیفن بک» ( Stephen Beck) موسس و مدیر مرکز cg۴۲ در این خصوص توضیح داد: «بر خلاف آنچه که از قبل فکر می‌کردیم، تنها بخش کمی از مردم می‌دانند که گوشی بعدی آنها چه مدل خواهد بود. این نتیجه نشان می‌دهد که تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی باید تلاش بیشتری انجام دهند تا نه تنها کاربران بلاتکلیف را به سمت خود بکشانند، بلکه وفاداری را در کاربران کنونی افزایش دهند و کاربران جدید را نیز برای خود وفادار کنند.»
از سوی دیگر سازمان جهانی مخابرات وابسته به سازمان ملل متحد هم پیش‌بینی کرده است تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۸/۶ میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان حضور خواهند داشت که این رقم تقریبا بیشتر از ساکنان کره خاکی است.
«سازمان جهانی مخابرات» (ITU) در گزارش معروف سالانه خود با عنوان «سنجش جامعه اطلاعات ۲۰۱۳» اعلام کرد: خطوط پهن‌باند موبایلی که روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار می‌گیرند به پرسرعت‌ترین بخش در بازار جهانی فناوری ارتباطات و اطلاعات تبدیل شده‌اند. اعداد و ارقامی که منتشر شد‌ه‌اند، نشان می‌دهد که افزایش درخواست بازار جهانی برای محصولات و خدمات مختلف فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) با کاهش پیوسته قیمت‌ها برای خدمات موبایلی و پهن‌باند همراه است و در کنار آن رشد قابل ملاحظه‌ای در بازار جهانی نسل سوم خدمات موبایلی (۳G) صورت گرفته است.
سازمان جهانی مخابرات وابسته به سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۸/۶ میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان حضور خواهند
داشت.
کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که امسال بیش از ۷/۲میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت متصل خواهند شد که البته سرعت دسترسی آنها به اینترنت و هزینه‌ای که برای این خدمات پرداخت می‌کنند بسته به مناطق جغرافیایی مختلف، متفاوت است.
خطوط پهن‌باند موبایلی از طریق شبکه‌های مخابراتی ۳G و ۳G+ با میانگین سالانه ۴۰ درصد در حال رشد است و گفته می‌شود که هم‌اکنون ۱/۲ میلیارد مشترک تلفن‌همراه در جهان معادل ۳۰ درصد کل صاحبان سیم‌کارت در دنیا از خدمات این شبکه‌ها بهره می‌برند. همچنین گفته می‌شود که ۵۰ درصد تمام مردم جهان هم‌اکنون تحت پوشش شبکه مخابراتی ۳G قرار دارند.

۴۲ درصد کاربران آمریکایی مدل بعدی گوشی خود را انتخاب کرده‌اند