مهر- موتور جست‌وجوی گوگل فهرست 10 عبارت را که در سال 2013 بیشتر جست‌وجو شده‌اند، اعلام کرد. شرکت گوگل فهرست 10 جست‌وجوی برتر سال 2013 را دیروز سه‌شنبه 27 آذر ماه منتشر کرد که نشان می‌دهد در گذشت دو نفر در روزهای پایانی سال میلادی اولین سطرهای این فهرست را تشکیل داده‌اند.
نلسون ماندلا اولین رییس‌جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی و پل واکر هنرپیشه فیلم‌های دنباله‌دار «سریع و خشمگین» در ردیف اول و دوم عبارت‌های جست‌وجو شده فهرست جهانی گوگل قرار گرفته‌اند که با بررسی اطلاعات ۷۲ کشور به دست آمده است. این بررسی‌ها بزرگ‌ترین نمونه‌ای محسوب می‌شود که تاکنون گوگل برای اعلام این فهرست انجام داده است:

جست‌وجوی نام نلسون ماندلا حتی پیش از درگذشت این شخصیت مشهور و نمادین آفریقای جنوبی در اوایل ماه جاری در صدر فهرست جست‌وجوها قرار داشت، اما مرگ وی در ۹۵ سالگی سیلی از جست‌وجوها را برای کسب اطلاعات درباره زندگی و مرگ وی رقم زد و این امر موجب شد که نامش در صدر فهرست جست‌وجوها قرار گیرد. پل واکر هنرپیشه بیشتر برای بازی در فیلم‌های «سریع و خشمگین» شناخته می‌شود، ماه گذشته در اثر یک تصادف اتومبیل درگذشت. جست‌وجو برای آی‌فون ۵ اس اپل در ردیف سوم قرار گرفت و پس از آن نام «کوری مونتیت» باز هم یک هنرپیشه در ردیف بعدی قرار گرفت. جست‌وجوی نام یک نوع حرکات موزون، ماراتن بوستن، نوزاد سلطنتی انگلستان، گلکسی اس ۴ سامسونگ، پلی استیشن ۴ و کره شمالی سایر بخش‌های فهرست ۱۰ موردی گوگل را تشکیل داده‌اند.
این شرکت با بررسی یک تریلیون جست‌وجو فهرست سالانه Zeitgeist (روح زمان) را منتشر می‌کند.