تازه‏های سونی برای گوشی‏های Xperia

آی تی ایران: سونی اخیرا چند قابلیت جدید را برای دوربین Xperia خود معرفی کرده که از جمله آنها بهبود دوربین اجتماعی هوشمند و همچنین جلوه‏های واقعیت افزوده است. یکی از این قابلیت‏ها Perfectly Clear است. یک ابزار اصلاحی که جایزه‏ای هم از Athantech دریافت کرده و به دوربین Xperia اجازه می‏دهد تا به‌طور خودکار عکس‌ها را اصلاح کنید. Perfectly Clear به جای اینکه فیلترها و تغییرات وضوح عکس را به‌طور دستی اعمال کند با تکرار شیوه‏ای که نور به چشم می‏رسد، رنگ‏ها را به شکلی بی‌نقص ثبت کرده و عکس‌ها را واقعی‏تر می‏کند.

قابلیت بعدی برنامه بالن صوتی عکس است. هنگامی که این برنامه در منوی برنامه دوربین فعال شود بالن صوتی عکس از تشخیص صدا برای ثبت چیزی که افراد درست پیش از گرفته شدن عکس می‏گویند، استفاده می‏کند. این برنامه سپس بالن‏های گفتار را درون عکس جا می‏دهد.

علاوه‌بر این سونی دو به روزرسانی بزرگ را برای برنامه پرطرفدار جلوه واقعیت افزوده اضافه کرده است. اول اینکه یکسری از طرح‌های زمینه قابل دانلود را که به کاربر گزینه‏های سرگرمی و جلوه‏های جذابی حتی بیشتر از قبل می‏دهد. جلوه واقعیت افزوده شامل طرح‌های جالبی از تصویرهای هراس‏انگیز تا کمدی است و یکی از آنها مرد عنکبوتی شکفت‌انگیز است. جلوه‏ای که کونیماسا سوزوکی مدیر ارشد اجرایی سونی موبایل امسال در جریان کنگره جهانی موبایل آن را به نمایش گذاشت.