مهر: همایش ایمنی تشعشع آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس ۳۱اردیبهشت ماه در یزد برگزار می‌شود. اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد این همایش را با هدف افزایش آگاهی عمومی در زمینه نظارت و کنترل بر آنتن‌های BTS از سوی دستگاه‌های مسوول برگزار می‌کند.

براساس کنترل و نظارت سازمان انرژی اتمی- به عنوان متولی حوزه تشعشع کشور- بر فعالیت شرکت‌های خدمات ارتباطی، قبل و بعد از نصب تجهیزات، اعلام شده که تشعشع آنتن‌ها در حال حاضر یک ششم استاندارد است و این سازمان نظارت کاملی بر فعالیت اپراتورها و رعایت استانداردهای حفاظتی دارد.

براین اساس همایش «ایمنی تشعشع آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس» با هماهنگی سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با هدف تنویر افکار عمومی در زمینه رعایت قانون حفاظت در برابر اشعه و استاندارد حدود پرتوگیری توسط شرکت‌های خدمات ارتباطی برگزار می‌شود. در کنار این همایش کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و برای آزمون عملی کنترل و نظارت بر آنتن‌ها، از چندین آنتن مجاور محل این همایش نیز به صورت عینی نمونه‌گیری صورت خواهد گرفت. در این همایش مسوولان استانداری، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌های سطح استان، شهرداری‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست، صدا و سیما شرکت خواهند داشت.