از زمان عرضه ویندوز ۱۰ حدود سه ماه می‌گذرد و آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت هم‌اکنون موفق شده است روی ۱۳۲ میلیون دستگاه رایانه شخصی نصب شود. به گزارش وب‌سایت computerworld، گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Net Applications نشان داد سهم ویندوز ۱۰ در بازار جهانی سیستم‌های عامل از ۳/ ۱ درصد در ماه اکتبر به ۹/ ۷ درصد افزایش یافته است.

مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۲۹ ژوئیه عرضه کرد و پایان اکتبر ۲۰۱۵ زمانی بود که این سیستم عامل سه ماه کامل را در بازار جهانی پشت‌سر گذاشت. ویندوز ۱۰ به‌صورت رایگان برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۷ و ۸.۱ به‌روز شد و البته به‌صورت پیش‌فرض روی نسل جدید رایانه‌ها در اختیار کاربران جهانی قرار گرفت. سهم ویندوز ۱۰ طی ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن یعنی سپتامبر رشد اندکی را تجربه کرد و فقط ۴/ ۱ درصد بیشتر شد. در ماه آگوست نیز این سیستم عامل رشد ۸/ ۴ درصدی داشت و این اتفاق به دلیل استقبال گسترده کاربران جهانی برای به‌روزرسانی نسخه‌های قبلی ویندوز صورت گرفت.

ویندوز ۱۰ هم‌اکنون ۸/ ۸ درصد از بازار جهانی سیستم عامل ویندوز را در اختیار دارد و البته باید توجه داشت ۴/ ۹۰ درصد از رایانه‌های جهان با ویندوز کار می‌کنند.

آخرین باری که مایکروسافت آمار رسمی در مورد عرضه ویندوز ۱۰ را منتشر کرد در تاریخ ۶ اکتبر یعنی حدود یک ماه قبل بود. در آن زمان گفته شد ویندوز ۱۰ در ۱۱۰ رایانه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.