آخرین حدس و گمان‌ها درباره  آی‌فون‌۷ و 7Plus

موبنا: در سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت اپل از دو گوشی آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷Plus رونمایی می‏کند تا فصل جدیدی در تاریخ گوشی‏های هوشمند آغاز شود. شایعات در این باره پیش از عرضه آی‌فون ۶s‏ و Plus۶s منتشر شد و از مدت‏ها قبل اپل آزمایش مدل‏های اولیه این دو گوشی هوشمند را آغاز کرد.از آنجا که آی‌فون همیشه به عنوان یکی از محبوب‏ترین گوشی‏های هوشمند در جهان محسوب می‏شود، اخبار مربوط به آن برای کاربران اهمیت فراوان دارد و به همین خاطر کارشناسان بر اساس تمام اخباری که تاکنون در این زمینه منتشر شده است، مهم‏ترین مشخصات مربوط به دو گوشی هوشمند آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷Plus را به قرار زیر منتشر کردند.

طراحی: آی‌فون ۷ یک طراحی کاملا جدید دارد و به همین خاطر شکل ظاهری آن با آی‌فون ۶s متفاوت است. بدنه این دستگاه از آلومینیوم بسیار قوی‏تر یا نوعی ماده موسوم به لیکوئیدمتال ساخته شده است. این دستگاه ضدآب است و برای نمایشگر آن از فناوری Touch ID استفاده شده است. این گوشی جک ورودی هدفون ۵ /۳ میلیمتری ندارد.

سخت‏افزار: این دستگاه تراشه مرکزی ۱۶ نانومتری A۱۰ را در خود جا داده که این تراشه در شرکت TSMC ساخته شده است. پیش‏بینی می‏شود گوشی هوشمند آی‌فون ۷ رم ۲ گیگابایتی داشته باشد و آی‌فون ۷Plus هم با رم ۳ گیگابایتی عرضه شود.

نمایشگر: اندازه نمایشگر و کیفیت آن قرار است مانند آخرین مدل کنونی حفظ شود. فناوری ۳D Touch در نمایشگر این گوشی هوشمند می‏تواند از سیستم چندلمسی هم پشتیبانی کند. به احتمال قوی این گوشی هوشمند با نمایشگر AMOLED عرضه نمی‏شود.

دوربین: از آنجا که اپل در سال ۲۰۱۵ دوربین دیجیتالی در آخرین گوشی هوشمند خود را به‏روز کرد، بر این اساس نمی‏توان منتظر مگاپیکسل بیشتر در آی‌فون ۷ بود. این مساله به آن معنی خواهد بود که در گوشی هوشمند آی‌فون ۷ هم از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی iSight و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی FaceTime استفاده شده است.

تاریخ عرضه: پیش‏بینی می‏شود که طبق روال سال‏های گذشته اپل در اوایل سپتامبر ۲۰۱۶ از این گوشی هوشمند رونمایی کند. زمان عرضه دو گوشی هوشمند آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷Plus نیز اواخر سپتامبر ۲۰۱۶ اعلام شده است.