در شرایط فعلی و با تکیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر شواهدی که تاکنون بوده، سازمان منطقه آزاد اروند عزم و اراده‌ای جهت تغییر و تحول اقتصادی منطقه نداشته و این مصوبه را تنها به‌عنوان بهانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای عدم‌فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قبلی خویش همواره بیان می‌کند. در شرایط قبلی نیز شاهد هیچ تحرک موثری، حتی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت ناچیز نبوده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم.  او با بیان اینکه تا زمانی‌که افراد متخصص و توانا روی کار نباشند شرایط بهبود پیدا نمی‌کند و مساله بومی و غیربومی در این میان مطرح نیست، حمایت اتاق خرمشهر از همه مسوولان را مشروط بر دلسوزبودن اعلام کرد و خواستار کناره‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری افراد فاقد‌توانایی لازم شد.

رئیس اتاق خرمشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خویش به لزوم احیای بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: بندر خرمشهر جهت نزدیک‌شدن به رونق سابق خویش نیازمند دو اقدام فوری است. اول اینکه نرخ سوخت و کرایه حمل کالاهای تجاری در آب‌های داخلی کشور از بندر خرمشهر باید تعدیل و بازنگری شده و این مبلغ تا مقاصد بنادر داخلی با نرخ یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و مصوب محاسبه شود. در اقدام دوم باید لایروبی اروندرود به‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت فوری به مرحله عمل برسد تا شناورهای حجیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر و با قابلیت حمل کالاهای متنوع و مختلف، توان ورود به بندر خرمشهر را داشته باشند.  

طاهر سلیمانی، عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز گفت: از پتانسیل‌های موجود در منطقه استفاده نشده و حتی در صورت فروش تولیدات، درآمد حاصل از آن از قیمت تمام‌شده کمتر است.  او نبود امکانات فرآوری و بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی محصولات شیلات، گرانی ماده‌اولیه محصولات پرورشی، همکاری نامناسب برخی دستگاه‌های دولتی مثل عدم‌صدور مجوز تولید و بالا‌بودن تعرفه آب را از دیگر مشکلات حوزه پرورش ماهی برشمرد که تنها با مدیریت واحد و صحیح ادارات خرمشهر برطرف و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.