نخستین نشست شورای بانوان بازرگان اتاق تهران در سال 87 برگزار شد

نخستین نشست شورای بانوان بازرگان در سال جاری با حضور دبیرکل اتاق تهران و ۴۰ نفر از اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای بانوان بازرگان، سیده فاطمه مقیمی‌رییس شورای بانوان بازرگان اتاق تهران در آغاز این نشست گفت: امروزه نیمی‌از جمعیت جهان را زنان تشکیل می‌دهند، اما با این وجود انجام امور تجاری در جهان با محوریت مردان صورت می‌گیرد که امیدواریم با برگزاری چنین نشست‌هایی، تعامل و همکاری با یکدیگر بتوانیم مشکلاتمان را در بخش‌های تجاری به حداقل برسانیم.

در ادامه این جلسه، مهندس محمد‌مهدی راسخ، دبیرکل اتاق تهران از استقبال زنان بازرگان برای حضور در این نشست اظهار خشنودی کرد و گفت: امروزه زنان در کشور ما در بسیاری از بخش‌ها همانند آموزش و پزشکی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند که حضور ۶۰‌درصدی آنان در دانشگاه‌های کشور به تنهایی ثابت‌کننده این موضوع است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بخش اعظمی‌ازجمعیت کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند، اما متاسفانه جامعه اقتصادی کشور اطلاعات دقیقی از ظرفیت و میزان حضور آنان در عرصه‌های تجاری و اقتصادی ندارد که مطالعه در این زمینه مفید به نظر می‌رسد.

راسخ گفت: در حال حاضر تعداد بانوان بازرگان عضو اتاق تهران بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر هستند که امیدواریم این میزان در آینده نزدیک افزایش یابند.

راسخ اعلام کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده شش نفر از بانوان بازرگان حاضر در جلسه با نظر دبیر کل و ریاست شورا به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب خواهند شد.