معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۲۹ درصدی صدور مجوز برگزاری نمایشگاه‌های خارجی توسط این سازمان در ۷ ماه امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، رضا توفیقی افزود: در ۷ ماه امسال ۱۹ نمایشگاه بین‌المللی و ۱۲ نمایشگاه اختصاصی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در کشورهای قطر، چین، سوریه و لبنان برگزار شده است.

وی با اشاره به رشد ۲۷ درصدی مشارکت شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های اختصاصی در ۷ ماه امسال اظهار داشت: حدود ۷۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه‌های اختصاصی شرکت کردند.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده حدود ۵۲۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشتند. این در حالی است که در مدت مشابه قبل این تعداد ۳۰۹ شرکت ایرانی بوده که بیانگر رشد ۶۸ درصدی است. توفیقی افزود: در ۷ ماه امسال ۳۱ عنوان نمایشگاه بین‌المللی در تهران برگزار شد که حاکی از رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته توفیقی، تعداد شرکت‌کنندگان خارجی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ۷ ماه امسال حضور داشتند ۲ هزار و ۸۹ شرکت بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد رشد یافته است.

همچنین تعداد شرکت‌های داخلی شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ۶ هزار و ۴۰۰ شرکت بوده که نسبت به ۷ ماه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.