ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته سرمایه‌گذاری در بخش نمایشگاهی به‌زودی منتشر می‌شود تا براساس آن طرف‌های خارجی بتوانند براساس شیوه‌های پیش‌بینی شده در این بسته با ایران همکاری داشته باشند.


حسین اسفهبدی در دیدار کلاوس دیتریش، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های مونیخ آلمان اظهار کرد: شرایط کنونی ایران سبب شده که هیات‌های تجاری و اقتصادی از اقصی‌نقاط جهان برای بررسی راه‌های همکاری وارد تهران شوند. وی افزود: طی هفته گذشته سه شرکت نمایشگاهی از آلمان که مربوط به مناطق هانوفر، فرانکفورت و اشتوتگارت بودند، در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران حاضر شدند و چگونگی همکاری‌های آتی را مورد بررسی قرار دادند. اسفهبدی تاکید کرد: امروز بازار ایران به‌عنوان یک موقعیت ممتاز مطرح است و فعالیت مشترک با طرف‌های خارجی می‌تواند نقش موثری برای توسعه مناسبات داشته باشد. براساس این گزارش، کلاوس دیتریش، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های مونیخ بامداد یکشنبه به همراه یک هیات 130نفره از ایالت باواریای آلمان به تهران آمده که ایلزه ایگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریا ریاست این هیات را عهده‌دار است.


یازدهمین نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۱۵ (ویژه معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته)که با همکاری آلمان ماه گذشته در تهران برگزار شد، ۹ دوره قبلی آن پیش از وقوع تحریم‌ها برپا شده بود و از سال گذشته برگزاری آن از سر گرفته شد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های مونیخ افزود: پیش از دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با سفیر آلمان در تهران ملاقات داشته که وی بر شرایط مناسب برای همکاری‌های اقتصادی، تجاری و نمایشگاهی با تهران تاکید کرد. وی گفت: قرار است در نمایشگاه آب و فاضلاب تهران هم که به‌زودی برگزار می‌شود، شرکت نمایشگاه‌های مونیخ مشارکت داشته باشد.