گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت بیمه «تجارت‌نو» با بیان این نکته که سرمایه این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان است، اعلام کرد تجارت‌نو قصد دارد با جذب سرمایه‌های خارجی، در یک پروسه سه ساله سرمایه خود را تا چهار هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

سیدمحمد عباس‌زادگان در نخستین نشست خبری خود در کسوت مدیریت عاملی شرکت بیمه تجارت‌نو با اشاره به این نکته که افزایش سرمایه تا این رقم با توجه به کمبود منابع داخلی، امکان‌پذیر نیست، اظهار امیدواری کرد با اتکا به منابع خارجی و جلب سرمایه‌های خارجی، افزایش سرمایه تا چهار هزار میلیارد تومان عملیاتی شود.

وی با بیان این نکته که بانک‌های تجارت و پست بانک و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری غدیر و صنایع ساختمان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی، سهامداران عمده این شرکت بیمه هستند، افزود: همه این سهامداران، سازمان‌های پولی و مالی هستند که امیدواریم با اتکا به آنها کار جدیدی را در صنعت بیمه کشور شروع کنیم.

عباس‌زادگان مهم‌ترین بخش فعالیت تجارت‌نو را در زمینه انرژی خواند و گفت: توسعه اقتصادی کشور به‌شدت به بخش انرژی وابسته است و این بخش بزرگ‌ترین مزیت کشور است، ولی متاسفانه همه ریسک‌های آنها پوشش داده نشده که بیمه تجارت‌نو قرار است پوشش‌های جدیدی را به فعالان این بخش ارائه دهد. ضمن اینکه بهره‌گیری از توانمندی افراد فعال در بخش انرژی در خارج از مرزها نیز در برنامه این شرکت قرار دارد. مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با تاکید بر این نکته که یکی از برنامه‌های این شرکت، خارج کردن بخش فرآیند صدور بیمه‌نامه از پیچیدگی‌های معمول کنونی به‌ویژه برای واحدهای تولیدی است، اضافه کرد: صدور بیمه‌نامه در این شرکت با روش‌های ساده صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه دسترسی مردم به امکانات بیمه‌ای گسترش خواهد یافت که در این راستا، تمامی شعب بانک تجارت و پست بانک به‌صورت تدریجی با تجهیز به میزهای بیمه‌ای، به محل صدور انواع بیمه‌نامه تبدیل خواهند شد. وی حوزه دیگر فعالیت بیمه تجارت‌نو را بیمه روستاییان دانست و اظهار کرد: روستاییان به دلیل عدم دسترسی و محدودیت درآمد، در پورتفوی بیمه‌ای نقش زیادی ندارند و به همین دلیل این شرکت در پی آن است که از طریق ۱۴ هزار واحد روستایی پست بانک، پوشش‌های مورد نیاز روستاییان را به‌ویژه برای دوران بازنشستگی و همچنین درمان تکمیلی ارائه دهد.