دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی‌با اشاره به برگزاری همایش ۱۰ روزه خدمات مالی اسلامی‌در عربستان تنظیم چندین قانون برای خدمات مالی اسلامی‌را یادآور شد که طی آن اخلاق‌مداری این خدمات مورد توجه قرار گرفته است.

آیت‌ا... محمد علی تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در رابطه با همایش بین‌المللی «هیات‌های شرعی مجلس خدمات مالی اسلامی» از ۱۲ تا ۲۰ شهریور در مکه، عربستان در حال برگزاری است، گفت: در این همایش نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران، بانک‌های مرکزی جهان اسلام و بانک‌های سرشناس جهانی شرکت کرده‌اند تا در چارچوب این همایش به تنظیم روابط خدمات مالی اسلامی‌در جهان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مجلس خدمات مالی اسلامی‌(IFSB‌) یک هیات بین‌المللی با ۱۷۵ عضو و مستقر در مالزی است یادآور شد که خود به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی‌در جلسه کارشناسی این همایش بین‌المللی برای طراحی روابط خدمات مالی - بانکی شرکت کرده تا احکام اسلامی‌را به شکل قانون و ضابطه ارائه دهد.

آیت‌ا... تسخیری گفت: این همایش بین‌المللی با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان تشکیل شده تا به تنظیم قانون‌هایی برای خدمات مالی بپردازند و تاکنون نیز چندین قانون برای این نوع خدمات تنظیم شده که درمیان آن می‌توان توجه به اخلاق و رفتار در این نوع خدمات و چگونگی سرمایه‌گذاری‌‌های اسلامی‌ اشاره کرد.مجلس خدمات مالی اسلامی‌ (‌IFSB‌) یک هیات بین‌المللی است که وظیفه آن تهیه معیارهای توسعه و تقویت صنعت خدمات مالی اسلامی‌است. این وظیفه از راه صدور معیارهای نظارتی و اصول هدایت این صنعت که شامل بخش بانک‌ها، بازار پول و بیمه اسلامی‌است، محقق می‌شود.