گروه بازار پول - سیستم ساتنای موسسه اعتباری توسعه با حضورمقامات ارشد بانک مرکزی، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره موسسه اعتباری توسعه آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه، مهندس محمد حسین مهرانی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سیستم ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) در موسسه اعتباری توسعه گفت: ورود موسسه اعتباری توسعه را به جمع موسسات پولی و بانکی ارائه‌دهنده ساتنا خوشامد گفته و از تلاش‌های این موسسه برای گسترش ارائه خدمات الکترونیکی و‌ترویج این فرهنگ در نظام بانکی کشور تقدیر می‌کنم. وی با بیان اینکه در گزارش‌های اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی نام موسسه اعتباری توسعه را به عنوان بانکی که دارای‌تراکنش مثبت است مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: موسسه اعتباری توسعه یکی از موسساتی است که مورد توجه نظام بانکی از لحاظ‌تراکنش‌های موفق بانکی است.

به گفته وی، فردای نظام بانکی بدون تجهیز زیرساخت‌های الکترونیکی غیر ممکن است و در این راستا باید فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد.مهرانی ادامه داد: موسسه اعتباری توسعه طی مدت پنج ماه سرویس‌های الکترونیکی زیادی را از بانک مرکزی طلب می‌کرد و مدیریت این موسسه اراده راسخی را به همراه داشت که به صورت قوی سرویس‌های الکترونیکی جدید را از بانک مرکزی دریافت کند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سیستم ساتنا شروع خدمات جدید است و در مرحله بعدی با راه‌اندازی سوئیفت عملیات ارزی این موسسه به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.

در ادامه این مراسم، مهندس امیرحسین فتاحی مدیریت محترم امور انفورماتیک موسسه اعتباری توسعه با اشاره به افتتاح سیستم ساتنا در موسسه اعتباری توسعه گفت: این سامانه برای موسسات پولی و بانکی که قصد گسترش خدمات خود را دارند، بسیار مفید است و موسسه اعتباری توسعه نیز با همین هدف امروز این سامانه را راه‌اندازی کرده است.مدیر امور انفورماتیک موسسه اعتباری توسعه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در اقدامی شایسته با حذف کارمزد و تعیین حداکثر‌تراکنش در ساتنا گام مثبتی برای کاهش هزینه انتقال وجوه در نظام بانکی کشور برداشته است.