مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری انصار گفت: پرونده وامی که در زمان تشکیل «توصیه‌ای و سفارشی» بوده، در پرداخت معوقات هم سفارشی و توصیه‌ای عمل خواهد کرد.

غلامحسن تقی نتاج، در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با تاکید بر اعتبارسنجی مشتریان قبل از اعطای تسهیلات اظهار داشت: بانک‌ها باید بعد از اعتبار سنجی مشتریان و قبل از اعطای تسهیلات تضمین‌های کافی دریافت کنند.

وی با بیان این که «معوقات ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی نظام بانکی، حق و حقوق سپرده گذاران است»، گفت: بانک‌ها باید از استقلال عمل کافی برای وصول معوقات خود برخوردار باشند و در عین آزادی و مختاری به فعالیت بپردازند.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری انصار تصریح کرد: دخالت‌های خارج از قاعده اجازه نمی‌دهد بانک‌ها به حق و حقوق خود برسند.وی اضافه کرد: برای این که معوقات ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی معوق نظام بانکی به حیطه وصول درآید، باید به دسته‌بندی اعطای تسهیلاتی که ریشه در سفارش و توصیه داشته، بپردازیم. نتاج تاکید کرد: پرونده وامی که در زمان تشکیل «توصیه‌ای و سفارشی» بوده، در پرداخت معوقات هم سفارشی و توصیه‌ای عمل خواهد کرد.

وی با بیان این که «بانک‌ها به وصول به هنگام اقساط خود زنده‌اند»، گفت: زمانی که فشار بانک‌ها برای وصول معوقات آغاز می‌شود، مسوولان استانی و مرکزی خواستار توقف فشارها و بخشش دیرکردها و جرائم می‌شوند.

وی افزود: اگر سیستم بانکی به توصیه‌ها و سفارش‌ها توجهی نداشته باشد، نرخ معوقات کاهش پیدا می‌کند در غیر این صورت داستان معوقات همچنان ادامه دارد.مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری انصار بیان کرد: بانک‌ها نباید به اعطای تسهیلات کلان بپردازند، چرا که ایجاد مطالبات معوق نظام بانکی در نتیجه عدم بازپرداخت تسهیلات کلان است.