مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک نباید در موضوع معوقات بانکی در جایگاه متهم قرار گیرد، بر انجام یک برنامه‌ریزی ریشه‌ای برای وصول مطالبات معوق تاکید کرد. به گزارش مهر، فرهاد نیلی دیروز در نشستی خبری در بانک مرکزی از برگزاری بیستمین کنفرانس سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و افزود: نمایشگاه تحولات فناوری بانک‌ها در حاشیه این کنفرانس نیز برگزار خواهد شد.

سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی هدف اولیه برگزاری کنفرانس مذکور را تشریح عملکردهای سیاست‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: در این همایش وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی نیز سیاست‌های اقتصادی امسال را تشریح خواهند کرد.

وی گفت: در این کنفرانس تحولات داخلی و بین‌المللی سیاست‌های پولی مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد، همچنین تهدید‌ها و فرصت‌های پیش روی سیاست‌های پولی و بانکی نیز توسط پژوهشگران اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نیلی تمرکز بر سیاست‌های پولی و ارزی را از دیگر موضوعات مورد بررسی همایش مذکور عنوان کرد و چالش‌های اقتصادی، بانکی و چالش‌های نهادهای نوسازی بانکی را از محورهای کنفرانس امسال نام برد.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی همچنین بررسی نرخ سود بانکی، چالش‌های نرخ ارز، حجم نقدینگی، بحران و رکود اقتصادی، بررسی چالش‌های مطالبات معوق، ساختار مناسب و نظارت بر این موارد را از دیگر محورهای کنفرانس اعلام کرد.

وی کنفرانس سالانه سیاست‌های پولی و ارزی را بزرگترین گردهمایی اقتصادی کشور دانست و افزود: این کنفرانس فرصت بی‌نظیری است که با حضور عالی‌ترین مقامات اقتصادی، برجسته‌ترین اقتصاددانان و بانکداران کشور برگزار می شود.

نیلی با بیان اینکه روز اول کنفرانس مسائل سیاستی بانک‌ها و روز دوم نیز مسائل بانکی مطرح خواهد شد، عنوان کرد: قصد داشتیم پنلی را به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دهیم، اما فقط دو مقاله در این باره ارائه شد.

وی با تاکید جدی بر توجه به مسائل اقتصادی کشور گفت: مدیریت مطالبات معوق زمان‌بر است و نباید انتظار داشت که نظام بانکی بتواند این مطالبات را یک شبه وصول کند.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی نباید در معوقات بانک‌ها در جایگاه متهم قرار گیرد، گفت: بانک مرکزی فقط شفاف‌سازی در حساب‌ها را انجام داد و برنامه‌ریزی اساسی و ریشه‌ای برای مطالبات معوق باید صورت گیرد.