بانک شهر همزمان با میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع) سامانه بانکداری مجازی خود را با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، پورزرندی رییس هیات‌مدیره بانک شهر و دکتر فاطمی مدیرعامل شرکت توسن و تمامی شهرداران مراکز استان‌ها در تهران افتتاح کرد. در این مراسم از سیستم بانکداری مجازی بانک شهر مبتنی بر نرم‌افزار بنکو، بهره‌‌برداری عملیاتی صورت گرفت.

در ادامه مراسم، پورزرندی رییس هیات‌مدیره بانک شهر طی سخنانی اظهار داشت: بانک‌شهر با سرمایه‌گذاری گسترده در سیستم الکترونیک خود در نظر دارد تمامی خدمات بانکداری الکترونیک را به شهروندان ارائه دهد و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روز به روز به سمت بانکداری مجازی حرکت خواهد کرد. پورزرندی همچنین هدف راه‌اندازی این سامانه را کاهش ترافیک و کمک به سرمایه‌گذاری بانکی برای کمک به شهرداری و شهروندان دانست و افزود: بانک شهر برای راه اندازی این سیستم همه گزینه‌های ممکن یعنی محصولات خارجی، محصولات داخلی و امکان نوشتن نرم‌افزار توسط بانک را مورد بررسی قرار داد و پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسید که انتخاب بهینه، سامانه بانکداری بنکو می‌باشد که با توجه به نیازهای بانک‌های ایرانی و در نظر گرفتن اصول اسلامی طراحی شده است.

در بخش دیگری از مراسم نیز دکتر فاطمی، مدیرعامل شرکت توسن و طراح این پروژه گفت: ارائه خدمات اختصاصی حقیقی و حقوقی به شرکت‌ها، ارائه خدمات هوشمند سازی تجاری و ارائه خدمات موبایل بانک از اهداف مهم این پروژه است. وی در ادامه افزود: ارائه خدمات ارزش افزوده در تلفن‌همراه، ارائه خدمات ارزی و زیرساخت‌های فنی گام اولیه برای دولت الکترونیک خواهد بود.