گروه بنگاه‌ها: معاون سازمان و برنامه ریزی بانک سرمایه، با اعلام گسترش فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری نهال سرمایه ایرانیان توسط بانک سرمایه، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌تواند سوددهی مناسب و حاشیه ای امن را برای سرمایه‌گذاران پدید آورد. شهریار رضایی با بیان اینکه انباشته‌شدن سرمایه‌ها در صندوق های سرمایه‌گذاری، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی به دنبال دارد تصریح کرد: صندوق‌ها از جانب سرمایه‌گذاران، همه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهند و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه در همین زمینه بانک سرمایه با همکاری شرکت تامین سرمایه نوین اقدام به تاسیس «صندوق سرمایه‌گذاری نهال سرمایه ایرانیان» کرده است، گفت: هدف از تشکیل این صندوق جمع‌آوری سرمایه های خرد و کلان از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول است و بانک سرمایه تلاش خواهدکرد از طریق سرمایه‌گذاری در این صندوق بیشترین بازدهی ممکن را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

وی تصریح کرد: قیمت اسمی هر واحد سرمایه گذاری در صندوق یک میلیون ریال بوده و حداقل و حداکثر واحدهای سرمایه‌گذاری قابل صدور برای همه اشخاص (اعم از حقیقی و حقوقی) به ترتیب ۱۰ و ۵۰ هزار واحد است و نرخ تضمین شده سود واحدهای سرمایه‌گذاری، سالانه ۲۰ درصد بوده که در مقاطع ماهانه (پانزدهم هر ماه) به حساب سرمایه‌گذاران نزد بانک سرمایه واریز می‌شود.

رضایی افزود: اگر بازده صندوق در مقاطع مذکور بیش از ۲۰ درصد (تا حداکثر ۲۴ درصد سالانه) باشد، تا سقف بازده ایجاد‌شده، سود به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. همچنین در صورت درخواست سرمایه‌گذار برای عودت سرمایه پرداختی، از تاریخ درخواست حداکثر به مدت ۳ روز کاری اصل سرمایه به علاوه سود مربوط به فاصله زمانی آخرین مقطع پرداخت سود تا تاریخ درخواست به حساب سرمایه‌گذار واریز و گواهی سرمایه گذاری وی ابطال می‌شود. وی با بیان اینکه بر اساس عملکرد گذشته صندوق، نرخ قطعی سود سالانه ۲۲ درصد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری نهال سرمایه ایرانیان، می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی برای افتتاح حساب و سرمایه‌گذاری در صندوق به شعب منتخب بانک سرمایه که فهرست آنها در سایت اینترنتی بانک به نشانی www.sbank.ir درج شده است مراجعه کنند.