گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص در آخرین روز کاری هفته جاری، پس از سه روز منفی بودن، دوباره مثبت شد. شاخص کل در حالی در پایان هفته مثبت شد که روز گذشته سرپرست جدید وزارت اقتصاد، فعالیت خود را عملا آغاز کرد. همچنین شاخص تحت تاثیر معاملات نمادهای «کگل» با 6 واحد افزایش، «فملی» با 4 واحد افزایش، «ومعادن» با 3واحد افزایش، «خساپا» با 2 واحد افزایش، «وامید» با 2واحد افزایش و «شفن» با 1واحد افزایش، به میزان 12 واحد افزایش از ده‌هزار و 69 به رقم 10هزار و 81 واحد رسید.

در معاملات روز گذشته نمادهای معاملاتی حق تقدم بانک اقتصاد نوین به قیمت یک‌هزار و ۶۹۱ریال، ایران دارو به قیمت ۱۷هزار و ۴۱۹ریال، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر به قیمت ۸۱۹ریال، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. در همین راستا نمادهای معاملاتی حق تقدم ایران خودرو دیزل، مگسال، سموم علف‌کش، مس شهید باهنر و ایران یاسا شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند. در همین روز نماد معاملاتی داروسازی زهراوی گران‌ترین سهم شناخته شد. آخرین قیمت سهم مزبور معادل ۲۵هزار و ۶۸۰ریال اعلام شد. در مقابل ارزان‌ترین سهم نماد معاملاتی حق تقدم ایران خودرو دیزل بود. بیشترین ارزش معاملات دیروز را نماد توسعه معادن روی به خود اختصاص داد. تعداد بیش از ۲۱میلیون سهم «کروی» در میان ۷۲نفر سهامدار معامله شد و ارزش ریالی آن معادل ۴۲میلیارد و۴۴۶میلیون ریال بود.نماد یادشده ۲۳درصد از کل ارزش معاملات دیروز را از آن خود کرد.همچنین پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز نماد معاملاتی سایپا شناخته شد.همچنین بلوک ۳۴۵هزار سهمی سایپا در نرخ دوهزار و ۴۷ریال معامله شد.در میان اخبار روز گذشته تالار بورس می‌توان به معامله بلوک های دیگری چون روی معادل ۳/۲۰میلیون سهم در چهار بلوک و در قیمت یک‌هزار و ۹۷۵ریال، حق‌تقدم ایران خودرو دیزل به میزان ۳۶۱هزار سهم و به قیمت ۳۵۶ریال و پارس‌دارو به تعداد ۶۸۵هزار سهم و در قیمت دوهزار و ۴۷ریال اشاره کرد.
در معاملات روز گذشته نماد معاملاتی «حتاید» بیشترین تقاضای خرید و نماد معاملاتی «شاراک» بیشترین تقاضای فروش را دارا بودند.