گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته 44 واحد رشد را تجربه کرد و تنها 95 واحد از مرز 10 هزار واحد فاصله گرفت.
در این روز نمادهای معاملاتی «فولاد»، «کچاد» و «کگل» در مجموع ۲۴ واحد تاثیر مثبت بر این شاخص ایجاد کردند و در نهایت باعث رشد ۴۴/۰ درصدی شاخص شدند. همچنین شاخص‌های بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب ۴۰ واحد، ۳۲ واحد و ۳۹ واحد افزایش را تجربه کردند.

در بازار دیروز از 145نماد معامله شده، 81 نماد با افزایش قیمت، 39 نماد با کاهش قیمت و 25 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا، نمادهای معاملاتی کمک‌فنرایندامین‌سایپا، حفاری‌شمال و سیمان‌قاین بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی حمل‌ونقل‌پتروشیمی، گروه‌صنعتی‌بوتان و سرمایه‌گذاری پتروشیمی بیشترین کاهش نرخ را در این بازار به خود اختصاص دادند.
در مجموع، بازار دیروز بیش از ۱۰۸ میلیون سهم در میان ۱۲هزار نفر سهامدار دادوستد شد و ارزش کل این معاملات ۳/۲۹۵ میلیارد ریال اعلام شد.
در این بازار نماد معاملاتی حفاری‌شمال با حجم معاملاتی 25 میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد. این در حالی است که چادرملو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
درمیان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی فولادخوزستان، موتوژن و فولادامیرکبیرکاشان پس از برگزاری مجمع سالانه اشاره کرد.