گروه بنگاه‌ها- شرکت سرمایه‌گذاری غدیر روز گذشته به دنبال اعلام عمومی برای افزایش سرمایه خود، مجمع عمومی عادی فوق‌العاده برگزار کرد. در این جلسه، غلامعلی کیانی، مدیرعامل شرکت به تشریح جزئیات و دلایل افزایش سرمایه غدیر پرداخت. وی پس از ارائه گزارشی از دوران گذار غدیر و تحسین بنیانگذاران این شرکت در سال ۷۴، مراحل رشد و توسعه این شرکت را موفق ارزیابی کرد و گفت: سهامداران عمده شرکت، حفظ حقوق سهامداران خرد را در اولویت قرار داده و به همین منظور در پایان سال مالی جاری نیز پس از تصویب سود در مجمع سالانه، ظرف مدت پنج روز به پرداخت سود میان صاحبان سهام اقدام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی امسال ما سود ۱۴۰ میلیارد تومانی است اما هدف ما دستیابی به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سود است که امیدواریم تا دو ماه آینده و قبل از برگزاری مجمع این امر محقق شود.

کیانی هدف از انجام افزایش سرمایه غدیر را جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده و مشارکت در جریان شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعلام کرد و افزود: ثابت کرده‌ایم که وارد هیات مدیره هر شرکتی که شده‌ایم، آن شرکت را در مسیر رشد و توسعه سوق داده و آنها را نیز با اهداف غدیر همراستا کنیم.

وی افزود: «مبلغ کل سرمایه‌گذاری موردنیاز برای اجرای برنامه‌های یادشده مبلغ ۶۰۶ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان است که معادل ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل این افزایش سرمایه محقق می‌شود.» در حال حاضر سرمایه سرمایه‌گذاری غدیر معادل یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که در جلسه مجمع روز گذشته این رقم با ۵۰ درصد افزایش به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به اتفاق آرای حاضران مورد تصویب قرار گرفت. از ۶۰۰ میلیارد تومان رقم کل افزایش سرمایه، معادل ۴۰۰ میلیارد تومان آن در مجمع دیروز نهایی شد و تصمیم‌گیری برای ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر آن هم به مجمع سی‌ام بهمن‌ماه موکول شد.

یادآور می‌شود، افزایش سرمایه غدیر در هر دو مرحله از محل سود انباشته شرکت تامین می‌شود.»