گروه بورس- بورس آتی در سه روز معاملاتی این هفته شاهد جابه‌جایی ۳۶ قرارداد بود که تحت تاثیر نوسان مثبت بازار نقدی سهام برخلاف هفته‌های قبل در جهت صعودی رقم خورد. به گزارش خبرنگار ما، معامله‌گران با ثبات قیمت‌ها و نشانه‌های بازگشت خریداران به بورس در بازار آتی هم فعال ظاهر شدند؛ به نحوی که تنها اختلاف پیشنهادهای خرید و فروش مانع اصلی بر سر راه انجام معاملات بیشتر در این هفته شد. با این حال در اکثر نمادها با وجود عدم انجام معامله، قیمت‌های تسویه با افزایش قابل توجهی همراه شد؛ به خصوص در نماد سایپا که این روزها در بازار نقدی هم مورد توجه قرار گرفته است، نوسانات مثبتی را شاهد بودیم که البته به ایجاد موقعیت باز منجر نشده است. در همین حال، روز شنبه در بازار آتی دادوستد چهار قرارداد فولاد دی ماه برای بستن ۴ موقعیت باز در این نماد انجام شد.براین اساس، تعداد موقعیت‌های باز در «فولاد» دی ماه به ۱۶۷ عدد کاهش یافت.در این روز «فولاد» دی ماه با نوسان مثبت ۴ درصدی در قیمت ۲۶۹۸ ریال تسویه شد.

از سوی دیگر، بازار آتی در روز یکشنبه شاهد معامله ۲۰ قرارداد بود. در نوسانات مثبت روز یکشنبه در بازار آتی ۱۰ قرارداد «غدیر» دی ماه به همراه ۱۰ قرارداد «اخابر» دی ماه خرید و فروش شدند. معاملات «غدیر» دی ماه رشد ۱۶۵ ریالی قیمت را برای این نماد رقم زد تا در قیمت ۴۳۰۱ ریال تسویه شود. از سوی دیگر«اخابر» دی ماه نیز با جهش ۴ درصدی شاهد دادوستد ۱۰ قرارداد بود تا با افزایش ۱۲۹ ریالی به قیمت تسویه ۳۳۶۷ ریال برسد.

این در حالی است که «اخابر» دی ماه در قیمت ۳۳۶۷ ریال با سفارش‌های عرضه همراه بود که بدون معامله به کار خود خاتمه داد.در معاملات روز چهارشنبه، بازار آتی شاهد جابه‌جایی ۱۲ قرارداد به ارزش ۳۴۳ میلیون ریال بود.

در این روز، ۱۲ قرارداد «اخابر» دی ماه با کاهش ۷ ریالی قیمت معامله شدند. براین اساس سررسید دی ماه «اخابر» با افت ۲۱/۰ درصدی در قیمت ۳۳۶۰ ریال تسویه شد. این در حالی است که در پایان معاملات، «اخابر» دی ماه در قیمت تسویه ۳۳۶۰ ریال از ۱۱ تقاضای فروش برخوردار بود. بدین ترتیب بازار آتی این هفته را می‌توان با رونق بیشتری توام دانست که این شرایط البته تحت تاثیر تغییر روند در بورس تهران روی داده است. در مجموع این هفته با احتساب سه روز معاملاتی ۳۶ قرار داد به ارزش۳/۱ میلیارد ریال

در بازار آتی داد و ستد شد که در مقایسه با هفته گذشته با ۵ روز معاملاتی، شاهد کاهش ۱۲ درصدی ارزش و ۳۰ درصدی حجم معاملات بود.