سنا- یک کارشناس صنعت سیمان گفت: با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر مستقیمی که شرکت‌های سیمانی از اجرای این طرح با افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌بینند شرکت‌های سیمانی تحت تاثیر قرار نگرفتند و سودشان هم پایین نیامد.

مدیر امور مجامع و مالکیت سهام هلدینگ سیمانی شستا با اشاره به افزایش سود سیمانی‌ها با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: این در حالی است که با وجود افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت فروش در بودجه شرکت‌های سیمانی ثابت بود. سیدحسین سید‌شفیع شرایط حاکم بر شرکت‌های سیمانی را مد نظر قرار داد و گفت: شرکت‌های سیمانی که طرح‌های توسعه‌ای اجرا کرده‌اند، شرایط بهتری را در بلند مدت خواهند داشت.

وی با اشاره به پرداخت هزینه مربوط به استهلاک توسط شرکت‌های اجرا‌کننده طرح‌های توسعه‌ای افزود: علاوه بر هزینه‌ای که شرکت‌های سیمانی باید برای هزینه مربوط به استهلاک بپردازند، این شرکت‌ها باید هزینه مالی را بابت دریافت تسهیلات پرداخت کنند.

مدیر امور مجامع و مالکیت سهام هلدینگ سیمانی شستا در توضیح هزینه‌های مالی این شرکت‌ها گفت: زمانی که یک شرکت تسهیلات بانکی از طریق صندوق ذخیره ارزی و یا از سایر بانک‌ها دریافت می‌کند بعد از اجرای پروژه و تمام شدن طرح مشارکت مدنی، تبدیل به فروش اقساطی شده و این هزینه در صورت‌های مالی شرکت می‌آید.

وی با بیان اینکه چنین هزینه‌ای بر روی سود و زیان شرکت‌های سیمانی تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: با این وجود چنین هزینه‌هایی در طولانی مدت کم شده و سودآوری این شرکت‌ها بهتر می‌شود.