ایرنا- به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه با اجرای برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی شاخص‌های بورس به زودی بهبود می‌یابد.

یک کارشناس سرمایه اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «شمس‌الدین حسینی» را نوید خوبی برای بازار سرمایه کشور دانست. علیرضا عسگری مارانی افزود: از آنجا که دکتر «شمس‌الدین حسینی» آشنایی کاملی با بازار سرمایه و نظام عرضه و تقاضا دارد، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه از رونق مناسبی برخودار و شاخص‌های بورس مثبت شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که وزیر جدید دارایی شهامت و توانمندی لازم و مناسب را برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی دارد، می‌تواند مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه را به خوبی رفع کند.

وی، خصوصی سازی، کنترل مالی، اصلاح سیستم مالیاتی، ایجاد تحول اقتصادی، اصلاح نظام بانکی و بیمه‌ای و همچنین ساماندهی پرداخت یارانه را از مهم‌ترین برنامه‌های کاری وزیر اقتصاد اعلام کرد و افزود: با توجه به خصوصیات آقای حسینی، وی می‌تواند در تمام این زمینه‌ها موفق باشد.

حمید شهرستانی نیز در خصوص دادن رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی گفت: با توجه به اینکه وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی دارای تخصص کامل در امور اقتصادی است، می‌تواند فرد موثری برای اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر تخصص، وی فردی علاقه‌مند و توانمند در امور اقتصادی است، زیرا این امر برای اقتصاد کشور بسیار مفید است.

شهرستانی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی نیز است، آینده روشنی برای اقتصاد کشور پیش‌بینی می‌شود.