گروه بورس- سود پس از کسر مالیات امسال پارس سرام در مقایسه با سال مالی قبل با ۶۵درصد کاهش پیش‌بینی شده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «کسرام» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تابستان ۸۷ را با ۳۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۸۰ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش سه ماهه پارس سرام که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۸درصد افزایش نشان می‌دهد و معادل ۸۲درصد بوده، فروش شرکت را محقق کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد پارس سرام برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی منتهی به ۸۷ به مبلغ ۴۲۱۳میلیون ریال (معادل ۲۹درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۱۴۰ریال) عمدتا مربوط به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت تولید سولفور سدیم ایران است.

بر اساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۲میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۴۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام اعلام کند.